Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

ارزش آفرینی در سایه خلق سرمایه اجتماعی، ظرفیتی بی نظیر برای حل مشکلات

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور ریاست سازمان، مدیران کل دستگاه های تابعه، کارکنان سازمان و جمعی از خانواده های معظم شهداء، ایثارگران و‌ جهادگران بازنشسته سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در محل محوطه ساختمان شماره ۲ برگزار شد.

ارزش آفرینی در سایه خلق سرمایه اجتماعی، ظرفیتی بی نظیر برای حل مشکلات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان البرز،  عبدالله مخبر در مراسم پاسداشت هفته دفاع مقدس که با حضور رؤسای دستگاه های تابعه، جمعی از خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و کارکنان سازمان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس با اشاره به نقش سرمایه اجتماعی در مدیریت جهادی تصریح کرد: در حوزه حکمرانی اسلامی، جهاد سازندگی که مظهر ارزش هایی چون ایمان، صداقت، تعهد، همکاری، همدلی، اعتماد، ایثار و معنویت بود، یک الگوی مثال زدنی از مصادیق خلق سرمایه اجتماعی بوده که دستاوردهای بسیاری در دوران دفاع مقدس و پس از آن داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز خاطرنشان کرد: مدیریت سرمایه اجتماعی کلانی که در ابتدای نهضت انقلاب اسلامی حاصل شد، رمز بقای این نهضت است که حاصل آن تربیت جهادگرانی بود که با نیت الهی در راه ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی داوطالبانه از جان خود که عزیزترین موهبت الهی است گذشتند، زمانی که افراد برای رفتن روی مین و باز کردن معبر داوطلب می‌شدند و هرگاه ضرورت کاری تشخیص داده می شد آن کار به راحتی انجام می شد و هیچ جای دنیا نمی توان چنین سرمایه ای را پیدا کرد.

وی با اشاره اینکه امروز فرهنگ شهادت، ایثار و دفاع مقدس این انقلاب را از گزند توطئه دشمنان نظام حفظ کرده است افزود: دشمنان نظام برای اینکه سرمایه اجتماعی ما را ناکارآمد کنند، بسیار هزینه می‌کنند لذا در انتقال ارزش‌ها نباید غفلت صورت گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز به ارزش آفرینی در سایه خلق سرمایه اجتماعی به عنوان ظرفیتی بی بدیل برای حل مشکلات اشاره کرد و افزود: در طول این سال ها هرجا احساس شد خطری متوجه نظام است مردم پای کار آمدند. این سرمایه اجتماعی یک ظرفیت عظیمی در ماهیت انقلاب اسلامی است که نظام را از مشکلات خارج می‌کند.

دکتر مخبر با بیان اینکه منظومه ارزشی جهاد سازندگی یک ظرفیت خدادادی و دینی است که با حضور نیروهای جهادی و در سایه تلاش و مجاهدت‌های آنان حماسه های ارزشمندی آفریدند و بخش عمده‌ای از تداوم و بقای نظام مرهون حضور مردم و سرمایه اجتماعی است؛ این حضور را بسیار ارزشمند توصیف کرد و ابراز امیدواری کرد به یاری خداوند، با رویکرد جدید در سایه دولت جدید و مردمی شاهد خلق سرمایه‌های اجتماعی مشابه سرمایه جهاد سازندگی باشیم و این سرمایه عظیم اجتماعی را بیش از گذشته بتوانیم تقویت کنیم.

این مراسم همزمان به صورت زنده از طریق شبکه اینترنتی استودیو کشاورز شبکه برکت پخش شد. برپایی نمایشگاه‌ عکس شهدای جهاد در حاشیه مراسم، تجلیل از رزمندگان، پیشکسوتان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس پخش کلیپ و خاطره گویی همسر شهید عطایی از جمله برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید