Iranian Agriculture News Agency

سرپرست معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

خبر خوب؛ اعطای کود و تسهیلات مورد نیاز به کشاورزان

سرپرست معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی، امروز در سفر خود به کردستان، از اعطای کود و تسهیلات مورد نیاز به کشاورزان کردستانی خبر داد.

خبر خوب؛ اعطای کود و تسهیلات مورد نیاز به کشاورزان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، علیرضا مهاجری امروز در جلسه ستاد کشت های پاییزه استان کردستان اظهار کرد: روز گذشته تصمیم گرفته شد که شرکت بازرگانی دولتی ایران، کودهای امپیکا را به صورت قراردادی در اختیار کشاورزان قرار داده و پول آن را در زمان تحویل گندم به سیلو از کشاورزان دریافت کند(به ویژه برای گندم،جو و کلزا که کشتهای پاییزه هستند).

وی از شارژ کارت های کشاورزان برای رفع نیازهای خود را توسط بانک کشاورزی خبر داد.

سرپرست معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی، دلیل تقاضای بیشتر برای کود اوره را قیمت پایین تر آن نسبت به کود اوره دانست و اعلام کرد که قیمت همه کودها باید تقریبا در یک سطح باشند.

وی گفت: اگر کشاورزان از کود امپیکا استفاده نکنند( یا حتی به صورت ناقص استفاده کنند) هیچ نوع ریز مغذی دیگر جواب نخواهد داد و الزاماً باید این نوع کود همزمان با سایر کودها مصرف شود.

مهاجری، دلیل راه اندازی سامانه کود را، یارانه ای بودن کود دانست تا هیچگونه دخل و تصرف غیرقانونی در آن صورت نگیرد.

وی اعلام کرد: از این به بعد قیمت گذاری خرید تضمینی در وزارت جهادکشاورزی صورت می‌گیرد و بقیه لابی ها و نهادهای ذی نفع ( که گاها اهدافشان مخالف کشاورزان بود) در آن نقشی نخواهند داشت.

سرپرست معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی اذعان کرد: با وجود کمبود کارمندان و ضعف زیرساخت ها که در بعضی مناطق وجود دارد اما تسهیلات لازم به کشاورزان اختصاص داده شده است و حتی تصمیم گرفته شده که تعاونی ها،کودها را با مهلت سه ماهه به کشاورزان تحویل دهند.

مهاجر اعلام کرد: امنیت غذایی در جهان امروزه بسیار مهم بوده، لذا وظیفه سازمان جهاد کشاورزی برطرف کردن مشکلات بخش کشاورزی است.

وی مهمترین اصل در کشت دیم زارها را تناوب در کشت اعلام کرد و افزود: نوع تناوب بسیار مهم است؛ اتحادیه اروپا تناوب گندم خود را اکثرا با کلزا تنظیم می کند چون که این دانه روغنی علاوه بر استریلیزه کردن خاک باعث افزایش تولید گندم بین ۲۰ تا ۷۰ درصد(با توجه به نوع تناوب)می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید