Iranian Agriculture News Agency

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی در گفتگو با ایانا:

40 مرکز تعاون روستایی آماده خرید تضمینی سیب صنعتی از باغداران آذربایجان غربی

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی گفت : در راستای حمایت از باغداران استان و همچنین به منظور جلوگیری از فساد و ضایعات سیب‌های تولیدی، افت قیمت‌ها و جلوگیری از واسطه گری و حمایت از تولید، سازمان تعاون روستایی استان از 6مهرماه سال جاری اقدام به خرید سیب صنعتی در 40 مرکز خرید در سراسر استان کرده است.

40 مرکز تعاون روستایی آماده خرید تضمینی سیب صنعتی از باغداران آذربایجان غربی

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی در مصاحبه با خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی گفت: یکی از بزرگترین چالش‌های استان با دارا بودن رتبه اول کشوری در تولید سیب درختی، مشکل صادرات و فروش مازاد محصولات بویژه سیب صنعتی است.

حیدری تصریح کرد: از6 مهرماه که عملیات خرید سیب صنعتی و درجه سه از باغداران استان شروع شده تا کنون بیش از 210 تن محصول از باغداران استان خریداری شده است.

وی با بیان اینکه باغدارانی که در حجم خیلی کم هم تولید می کنند، می توانند محصول خود را به این مراکز تحویل دهند، ادامه داد: همکاران ما در سازمان تعاونی روستایی استان، مشغول تدارک و تمهید مقدمات جابجایی و حمل و نقل هستند و این خرید تا آبان ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

این مسول تاکید کرد: امسال بیش از یک میلیون و ۲۷۰ هزار تُن سیب در سطح استان تولید شده که از این مقدار بیش از ۳۵۰ هزار تُن به علت تغییر شرایط آب و هوایی و گرم شدن دما ریزش کرده است.

وی ادامه داد: افزایش حجم سیب زیردرختی در استان موجب کاهش قیمت این محصول باغی و سوء استفاده برخی از دلالان شده که با پیگیری استاندار و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و سایر نهادهای مرتبط قیمت تضمینی خرید سیب زیر درختی مصوب و اولین خرید از مهاباد آغاز شد.

حیدری افزود: قیمت تضمینی خرید سیب صنعتی (درجه ۳) برای هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال در سال جاری اعلام شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی آذربایجان غربی تاکید کرد: باغداران استان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی دهستان در شهرستانها و اخذ گواهی تایید اطلاعات باغدار، اقدام به بارگیری محصول خود به مراکز خرید کنند و همچنین به منظوررعایت موارد بهداشتی در محل‌های جمع آوری سیب صنعتی ، محصول خود را درکیسه های نایلونی 20 کیلویی  به مراکز خرید تحویل دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید