Iranian Agriculture News Agency

بازدید از شرکت تولید بذر مائده توسط سرپرست معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی

سرپرست معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی وهیئت همراه بعد از آیین آغاز کشت های پاییزه در دهگلان، از شرکت مائده( تولید بذر گندم ) بازدید کرد.

بازدید از شرکت تولید بذر مائده توسط سرپرست معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان، علیرضا مهاجر با بیان اینکه در تولید بذر مشکل داریم، افزود: باید یارانه بیشتری به تولیدکنندگان بذر گندم پرداخت شود تا کشاورزان با جای خودمصرفی بذر، از بذر تولیدی شرکت های تولید بذر استفاده کنند.

وی تاکید کرد: نیاز است سرمایه گذاری بزرگی روی طبقه بندی، بوجاری و کیسه گیری و جلوگیری از اختلاط گندم انجام شود تا شاهد موفقیت شرکت های تولید بذر گندم باشیم، ضمن اینکه بجای فعالیت چند شرکت ضعیف، یک شرکت تولید بذر بسبار خوب و توانمند فعالیت داشته باشد.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز با اشاره به برنامه ریزی برای تولید ۳۶ هزار تن بذر در سال، یادآور شد: هدف ما تولید سالانه ۴۵ هزار تن در سال است و در حال حاضر ۱۲ شرکت فرآوری بذر گندم و ۲ شرکت فرآوری نخود در استان داریم.

وی به شرکت مائده نیز اشاره کرد و گفت: ظرفیت اسمی این شرکت ۱۲ هزار تن و واقعی تا ۲۴ هزار تن است و برای ایجاد این شرکت ۳۰۰ میایارد ریال سرمایه گذاری شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به تولید ۱۰۰ تن بذر روزانه، اضافه کرد: سازمان جهاد کشاورزی تمام توان خود را برای حمایت از شرکت های بذری بکار می‌گیرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید