Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

جذب بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی استان قزوین

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: در راستای توسعه و نوسازی ناوگان ماشین آلات بخش کشاورزی این استان، طی ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۴۸ میلیارد میلیون تومان اعتبار جذب شده است.

جذب بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی استان قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، حمیدرضا تبسمی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: مجموع اعتبار تخصیصی سال جاری از محل تسهیلات خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون کشاورزی به استان قزوین، ۶۰ میلیارد تومان است که از این میزان، ۴۸ میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان در نیمه نخست سال جاری در قالب تسهیلات پرداختی به ۳۰۳ متقاضی، جذب شده است.

وی اضافه کرد: این میزان اعتبار جذب شده معادل ۸۱ درصد برنامه ابلاغی سال جاری است.

تبسمی یادآور شد: میزان جذب  اعتبارات مکانیزاسیون کشاورزی در مدت مشابه سال گذشته معادل ۲۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده است که با توجه به میزان اعتبار جذب شده در سال جاری، شاهد رشد دو برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی اضافه کرد: از این میزان اعتبار جذب شده، ۳۹ میلیارد و ۵۴۴ میلیون تومان برای خرید ۲۱۴ دستگاه تراکتور و ۸ میلیارد و ۵۸۲ میلیون تومان نیز برای خرید ۸۹ دستگاه ادوات و ماشین‌ آلات کشاورزی و کمباین به کشاورزان متقاضی تسهیلات پرداخت شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی  سازمان جهاد کشاورزی قزوین خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۹۹ فقره پرونده متقاضی تسهیلات مکانیزاسیون به بانک‌های عامل معرفی شده که معادل ۱۱۵ میلیارد و ۱۳۴ میلیون تومان است وامیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته و پیگیری‌های انجام شده بتوانیم اعتبار بیشتری از میزان تخصیص داده شده به استان، برای توسعه و نوسازی ماشین آلات کشاورزی جذب کنیم.   

به گفته وی، در سال گذشته در مجموع ۵۵۸ فقره معادل ۶۵۳ میلیارد و ۷۵۸ ‌میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان پرداخت شد که شامل ۳۷۳ مورد برای خرید انواع تراکتور، ۱۵ مورد برای خرید کمباین و  ۱۷۰ مورد برای خرید دستگاه‌ها، ‌ادوات و تجهیزات کشاورزی بوده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید