Iranian Agriculture News Agency

جعفروند در گفتگو با ایانا خبر داد:

ایجاد شهرک شیلاتی در شهرستان هشترود

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاوررزی استان از ایجاد شهرک شیلاتی در شهرستان هشترود خبر داد .

ایجاد شهرک شیلاتی در شهرستان هشترود

قاسم جعفروند در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: شهرک شیلات به صورت زنجیره ارزش آبزی‌ پروری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در هشترود ایجاد می‌شود که شامل تامین بچه‌ماهی، تولید خوراک آبزیان و پرورش انواع ماهی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ۱۰۰ میلیارد تومان در این شهرک سرمایه‌گذاری خواهند کرد افزود: خوشبختانه منابع آب و زمین مناسب برای اجرای طرح آبزی ‌پروری در پائین دست این سد وجود دارد و این مجتمع با ظرفیت ۵۰۰ تن در فاز اول و هزار تن در فاز دوم با اشتغالزایی مستقیم برای ۶۰ نفر ایجاد می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاوررزی استان میزان سرانه مصرف ماهی در استان را ۷.۵ کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: این سرانه نسبت به سرانه کشور که ۱۲.۵ کیلوگرم است، باید به واسطه فراهم ‌سازی زیرساختهای لازم افزایش یابد.

جعفروند ضمن اشاره به کشاورزی قراردادی در شیلات که ضامن ارتقای سطح معیشت کشاورزان است ادامه داد: کشاورزی قراردادی حلقه بین تولید و مصرف با کمترین دخالت واسطه ایجاد می کند براساس این طرح تولیدکننده باید بتواند بدون دغدغه تامین نهاده به تولید اقدام کند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود نیز گفت: این شهرستان دارای 9 واحد پرورش ماهی سرد آبی و 3 واحد پرورش ماهیان گرم آبی با تولید سالیانه حدود 250 تن گوشت ماهی و همچنین یک واحد تکثیر و تولید بچه ماهی با ظرفیت یک میلیون قطعه، بسیار مستعد برای پرورش و تولید گوشت ماهی و انواع فراورده های آن می باشد.

 مجید احمدی افزود: شهرستان هشترود با داشتن دو رودخانه مهم و دائمی کلقان چای و قرانقو چای و سد سهند هشترود می تواند برای ایجاد شهرکهای پرورش ماهی مناسب باشد و از سرمایه گذاران در این زمینه دعوت می شود برای سرمایه گذاری در زمینه تولید آبزیان شهرستان هشترود را انتخاب نمایند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید