Iranian Agriculture News Agency

سطح زیر کشت گل نرگس در کازرون افزایش یافت

مدیر جهاد کشاوری شهرستان کازرون گفت: سطح زیر کشت گل نرگس در این‌ شهرستان نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد .

 سطح زیر کشت گل نرگس در کازرون افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حمید رشیدی با بیان اینکه کاشت پیاز گل نرگس در شهرستان کازرون اوایل مهر ماه انجام می گیرد، تصریح کرد: تا کنون 200 هکتار از اراضی این شهرستان به گل نرگس اختصاص یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بزرگ ترین دیم زار نرگس کشور در بخش جره و بالاده شهرستان کازرون است، افزود: نیمه دی ماه زمان گل دهی و برداشت از نرگس زار های این شهرستان است.

رشیدی ابراز کرد : سازگاری گل نرگس با اقلیم موجود، مقاومت نسبت به کم آبی  در شرایط خشکسالی، امکان پرورش در فضای باز، اشتغال زایی، جذب گردشگر و  درآمد زایی از علل مهم افزایش سطح زیر کشت این گل در شهرستان کازرون است.

وی در خصوص تاثیرگذاری تولید این گل در اشتغالزایی و ارزش اقتصادی آن اظهار کرد: نرگس زارهای کازرون برای 400 نفر بهره بردار به صورت مستقیم و برای حدود هزار نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

او با اشاره به این‌که غیر از گل شاخه بریده نرگس، فرآوری این گل در قالب اسانس مورد توجه قرار دارد، تاکید کرد: مدیریت جهاد کشاورزی شهرستنان کازرون این آمادگی را دارد که تسهیلات ارزان قیمت در اختیار سرمایه‌گذارانی که متقاضی سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند قرار دهد تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری از گل نرگس داشته باشیم.

مدیر جهاد کشاوری شهرستان کازرون بیان کرد: شهلا، شش پر و معمولی از انواع گل نرگس های موجود در این شهرستان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید