Iranian Agriculture News Agency

معزی در گفتگو با ایانا:

۸ هزار قلاده سگ در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری حدود 8 هزار قلاده سگ صاحبدار در استان علیه بیماری هاری واکسینه شدند.

۸ هزار قلاده سگ در سیستان و بلوچستان واکسینه شدند

ویدا معزی در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان اظهارکرد: بیماری هاری یک بیماری ویروسی خطرناک مشترک بین انسان و دام است که به شدت واگیر بوده و در صورت ابتلای حیوان یا انسان سبب مرگ حتمی می شود.

وی افزود: از راه های مصون ماندن جامعه انسانی از ابتلا به این بیماری خطرناک و کشنده، کنترل این بیماری در جمعیت دامی است که مهمترین راه آن واکسیناسیون علیه این بیماری می باشد.

 معزی افزود: راه انتقال این بیماری واگیر گزیده شدن توسط حیوان مبتلا و همچنین تماس با ترشحات، بزاق و خون حیوان آلوده می باشد که در صورت گزش فرد توسط حیوان مشکوک بایستی سریعا به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه نمود تا اقدامات لازم جهت پیشگیری از انتقال بیماری انجام شود.

وی گفت: در ۶ ماهه ی ابتدای سال جاری و با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری کشنده هاری در جمعیت دامی و هچنین جمعیت انسانی نزدیک به ۸ هزار قلاده سگ صاحبدار توسط کارشناسان دامپزشکی استان واکسینه شدند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید