Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی:

توزیع بیش از ۲۰هزار تن انواع نهاده‌ دامى در بین عشایر آذربایجان غربی

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی گفت : در سال جارى بیش از ۲۰هزار تن انواع نهاده‌ دامى اعم از جو، ذرت، سبوس و کنسانتره دامی به نرخ ارز دولتی تامین و در بین جمعیت عشایری استان توزیع شده است.

توزیع بیش از ۲۰هزار تن انواع نهاده‌ دامى در بین عشایر آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علی ناجی در جلسه شورای هماهنگی و بررسی مسائل و مشکلات عشایر استان با اعلام این خبر اظهار کرد: عشایر از زحمتکش‌ترین اقشار جامعه هستند که بخشی از مایحتاج مورد نیازسبدغذایی و زندگی جامعه را تولید و تأمین می‌کنند که تأمین نهاده‌های دامی، خرید تضمیى دام عشایر و تامین آب شرب بهداشتى در شرایط حاد خشکسالى از اولویت هاى دولت است.

وی به خسارت وارده به جامعه عشایری بر اثر خشکسالی شدید در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: خشکسالی به حدی بالا بوده که عشایر در تأمین علوفه حتی در مراتع خود با مشکل روبه‌رو بوده و به همین دلیل مجبور شدند زودتر از اتمام تقویم کوچ  از ییلاقات خارج شوند.

ناجی مهمترین مشکل عشایر استان را ناشى وقوع خشکسالی وتامین آب دانست و افزود: امسال برای مقابله با بحران خشکسالی و تامین آب شرب مورد نیاز برای عشایر استان بالغ بر ٣٠ میلیارد تومان بودجه  از محل اعتبارات ملی و استانی اختصاص یافته و علاوه براین اعتبارات بیش از 7 میلیارد تومان نیز برای تکمیل زیر ساختهای مناطق عشایری استان امسال اختصاص یافته است.

وی افزود: خدمات مورد نیاز جامعه عشایری از جمله دریافت سهمیه سوخت و آرد ماهانه، خوراک دام و سایر خدمات قابل ارائه به عشایر تنها با ارائه شناسنامه هویت عشایرى و کارت تردد امکان پذیر بوده و هرگونه تردد در ایل راه‌های عشایری و جاده‌های استان هم فقط با ارائه این کارت میسر خواهد بود.

ناجی ادامه داد: با تدابیر انجام شده، حدود ۳۲ درصد از کارت شناسایی و تردد دام عشایری استان صادر شده است و عشایر از طریق سامانه اعلام شده و تشکل‌های عشایری برای دریافت کارت مذکور در اسرع وقت  اقدام کنند.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه مشترک فی مابین سازمان امورعشایرایران وسازمان نوسازی ،توسعه وتجهیز مدارس کشور باهدف ایجاد بسترها وامکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش آموزان عشایری وتوسعه ،تجهیز ونوسازی مدارس عشایری وفراهم نمودن شرایط مناسب وبهبود فضاهای آموزشی درمناطق عشایری کشور منعقد گردیده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید