Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد

آغاز خرید سیب صنعتی از امروز در آذربایجان غربی

در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، از ۷ نفر از ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و ۲ نفر از فعالان عرصه دامپزشکی استان با حضور رییس سازمان و مسول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و معاون اجرایی سپاه شهدای استان تجلیل شد.

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، در این مراسم وزارت جهاد کشاورزی را ثمره انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود:  اقتدار ملی در سایه حفظ و توسعه کشاورزی بویژه در بحث تامین امنیت غذایی تجلی پیدا می کند و هرگونه افزایش بهره وری نتیجه کاربرد دانش، فن آوری و نوآوری بوده و امروزه رقابت های محصول در بازار های جهانی ناشی از ارتقای دانش و فناوری در عرصه های تولید و فراوری محصولات کشاورزی است.

کرامتی با بیان اینکه امسال وقوع خشکسالی باعث وارد شدن خسارت جدی به تولید محصولات استراتژیک در استان شد ، اظهار کرد: بحران آب در شرایط فعلی نیاز به مدیریت جهادی دارد چرا که انتقال روش ها و یافته های جدید علمی آبیاری به کشاورزان برای کاهش میزان خسارت وارده به اراضی کشاورزی از طریق برنامه های آموزشی و ترویجی ، در افزایش راندمان تولید محصولات بسیار تاثیر گزار خواهد بود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور است ، بیان کرد: تمام سیاست ها و برنامه های اجرایی باید در جهت رفع موانع تولید و پشتیبانی از این بخش و تجاری سازی و صادرات محصولات کشاورزی و توسعه پایدار آن هدف گزاری و اجرایی شود. 

آغاز خرید سیب صنعتی از امروز در آذربایجان غربی

کرامتی  با بیان اینکه امسال یک میلیون و 270 هزار تن سیب درختی از باغات استان برداشت می شود، افزود:  در راستای حمایت از کشاورزان و همچنین جلوگیری از کاهش واسطه ها در عرضه خرید و فروش محصولات کشاورزی سیب زیر درختی به لیست محصولات خرید تضمینی اضافه و نرخ آن تعیین شده است که از امروز عملیات خرید از کشاورزان با واسطه اتحادیه تعاونی روستایی شروع خواهد شد . 

وی با اشاره به اینکه  قیمت تضمینی خرید سیب صنعتی (درجه ۳) برای هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال در سال جاری اعلام شده است، ادامه داد: امسال به علت افزایش دما و وزش بادهای گرم میزان ریزش سیب و تولید سیب زیر درختی در سطح آذربایجان غربی که قطب تولید سیب کشور است، افزایش قابل توجهی داشته است و فصل برداشت دو هفته زودتر آغاز شده است.

فرهنگ دفاع مقدس به پیروزی در جنگ اقتصادی کمک می کند

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: فرهنگ متعالی دفاع مقدس به پیروزی در جنگ اقتصادی و شرایط دشوار تحریم و فشارهای دشمنان کمک شایانی می کند. 

حجت الاسلام رضا میرزایی مسول حوزه نمایندگی  ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد : دفاع‌مقدس در واقع نه تنها یک الگوی نجات‌بخش برای کشور بلکه یک الگوی کاملا کارآمد جهت حکمرانی برای جوامع اسلامی است.

وی با بیان اینکه رویکرد امام خمینی (ره) مقاومت در برابردشمنان  است، بیان کرد: قرآن کریم بر لزوم مقاومت اصرار دارد و به پیامبر خود و پیروان او دستور به استقامت می دهد و در نگاه امام خمینی (ره) نیزمقاومت، وظیفه تک تک افراد جامعه و مسلمانان است.

حجت الاسلام میرزایی ادامه داد: با توجه به تجربه‌ای که از مذاکره بر سر توان هسته‌ای به‌دست آوردیم، اگر در آینده نیز ایران بخواهد مجدداً مذاکره‌ای و سازش انجام دهد باید براساس راهبرد مقاومت و از موضع قدرت برای گرفتن امتیازات اساسی از طرف مقابل باشد.

بیانیه گام دوم مقدمه تمدن سازی و ظهور حضرت ولی عصر(عج) است

وی خاطر نشان کرد: بیانیه گام دوم مقدمه تمدن سازی و ظهور حضرت ولی عصر(عج) است که برای تحقق این مسیر و رسیدن به این هدف والا ، باید با مدیریت و حرکت جهادی و الگو برداری از  فرهنگ متعالی دفاع مقدس،  روحیه ایثار و شهادت در بین افراد جامعه حفظ و تقویت شود .

مهدی رضوی معاون اجرایی سپاه شهدای استان نیز در این مراسم با اشاره بر ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس  در بین جوانان با جهاد تبیین و بازگویی حقایق در جامعه طبق فرموده مقام معظم رهبری ، گفت : حرکت تبیینی خنثی‌کننده هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان علیه ملت ایران  است.

رضوی تاکید کرد : در شرایط دشوار اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمنان و گام برداشتن برای خنثی سازی توطئه های دشمنان لازم است همه آحاد ملت و مسوولان برای ناکام کردن دشمنان تلاش کنند و بنابراین در این راستا همراهی و همگامی همه اقشار جامعه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: خوشبختانه امروز نظام جمهوری اسلامی با رهبری مقام معظم رهبری توانمندی‌ها و آمادگی های لازم را برای پاسخگویی به انواع تهدیدات  را دارد و راهبردهای کارآمد متناسب با هر سناریوی تهدید با قابلیت اثربخشی بالا را آماده اجرا دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید