Iranian Agriculture News Agency

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی:

صدور حواله توزیع کود یارانه ای در استان تنها از طریق الکترونیکی امکان پذیر است

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی ، از حذف حواله‌های فیزیکی خرید کود های شیمیایی یارانه دار خبر داد و گفت: به منظور تسهیل در امر خدمت رسانی به کشاورزان ، تحویل کودهای شیمیایی یارانه دار بر اساس حواله الکترونیکی صادره از سامانه پایش مواد کودی در سال زراعی جدید انجام می‌شود.

صدور حواله توزیع کود یارانه ای در استان  تنها از طریق الکترونیکی امکان پذیر است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، علیرضا قربانی افزود: توزیع کود بر مبنای اطلاعات ثبت شده زراعت‌های مختلف در سامانه جامع پهنه بندی انجام می‌شود، از این رو بروز رسانی اطلاعات موجود در سامانه پهنه بندی بسیار حائز اهمیت است.

قربانی تصریح کرد: سامانه پایش کودی با سامانه جامع پهنه بندی متصل است و هر کشاورز برای هر محصول درخواست خود را در سامانه پایش کودی ارسال خواهد کرد و نیاز به ثبت اطلاعات زراعی محصول نیست.

وی با تاکید بر اینکه کود تنها به اشخاصی تعلق می‌گیرد که کشاورز باشند، از بهره برداران و مسئولان پهنه‌های تولیدی خواست نسبت به ثبت دقیق اطلاعات زراعی در سامانه جامع پهنه بندی اقدام کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی ، با بیان اینکه کشاورزان حتماً برای ثبت و یا ویرایش سطح زیر کشت خود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند، تصریح کرد: به منظور حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوءاستفاده این اقدام اجرا و تلاش می‌شود کود موردنیاز کشاورزان به‌ موقع توزیع و در دسترس کشاورز قرار گیرد.

وی در خصوص روند دریافت کود در این سامانه اظهار کرد: بهره برداران پس از ورود به سامانه، کارگزار مورد نظر خود را انتخاب می‌کنند، کد کارگزاری برای کشاورز نمایش داده خواهد شد و پس از ارسال، در خواست برای کارگزاری قابل رویت است. 

قربانی بیان کرد: کشاورزان استان با توجه به اینکه در فصل کشت پاییزه قرار داریم، حتماً برای دریافت کود موردنیاز مشخصات خود را در سامانه جامع پهنه بندی ثبت کنند و در صورت نیاز ویرایش کنند.

این مسئول یادآور شد: سامانه پایش کودی به آدرس payeshkood.ir ویرایش شده سامانه‌های قبلی است و برای ورود به سامانه نیاز به کد کاربری و رمز عبور نیست و تنها کد ملی کافی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید