Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:

توزیع بیش از ۱۶ هزار و ۷۸۰ تن مرغ گرم در قزوین

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در نیمه نخست امسال، ۱۶ هزار و ۷۸۶ تن مرغ گرم با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در سطح استان تامین و توزیع شده است.

توزیع بیش از ۱۶ هزار و ۷۸۰ تن مرغ گرم در قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، فاطمه خمسه روز یکشنبه در حاشیه بازدید میدانی از روند توزیع مرغ در بین مراکز فروش و عرضه آن در سطح شهر قزوین، با اعلام این خبر اظهار داشت: این میزان مرغ گرم توزیع شده در بازار استان قزوین معادل ۸ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۱۹۱ قطعه مرغ گرم (مرغ تازه غیرمنجمد) بوده است.

وی تصریح کرد: چهار میلیون و ۶۰ هزار و ۲۵ قطعه مرغ معادل هفت هزار و ۹۳۸ تن در سه ماهه نخست امسال و چهار میلیون و ۵۱۰ هزار و ۱۶۶ قطعه معادل ۸ هزار و ۸۴۸ تن نیز در سه ماهه دوم سال جاری در بازار قزوین توزیع شده است.

خمسه اضافه کرد: با توجه به اینکه بر اساس مصوبات قرارگاه ساماندهی مرغ کشور، قزوین به عنوان استان معین در تامین مرغ استان البرز تعیین شده است، در شش ماهه نخست سال جاری، یک هزار و ۴۸۷ تن مرغ گرم نیز با هدف کمک به تنظیم بازار در استان البرز، به این استان ارسال شده است.

وی در خصوص نظارت بر زنجیره تولید و تحویل مرغ به کشتارگاه در استان گفت: مجموعه جهاد کشاورزی به عنوان دستگاه متولی تولید مرغ، از زمان جوجه ریزی در مرغداری‌ها تا تحویل به کشتارگاه، نظارت کاملی بر این روند دارد و با هدف جلوگیری از هرگونه تخلف، این نظارت‌ها بی‌وقفه و به شکل شبانه روزی انجام می‌شود.

خمسه اضافه کرد: سه کشتارگاه مرغ قزوین، گوهر طیور و به‌پرور مسؤول کشتار مرغ‌ها در استان را بر عهده دارند و همکاران مجموعه جهاد کشاورزی با حضور دائمی و شبانه روزی در این کشتارگاه‌ها بر نحوه تحویل مرغ توسط مرغداری‌ها به این کشتارگاه‌ها نظارت کامل دارند.

این مسوول با بیان به اینکه در مقاطعی از سال متاسفانه شاهد ایجاد صف برای خرید مرغ در برخی از نقاط استان بودیم، اظهار داشت: صفوف مقطعی ایجاد شده برای خرید مرغ در قزوین ناشی از کمبود تولید و یا نبود مرغ نیست و بخشی از آن به مشکلات مربوط به عرضه مرغ در سطح بازار و بالا بودن نرخ مرغ دراستان‌های همجوار برمی‌گردد چرا که این امر باعث طمع برخی افراد برای انتقال مرغ به آن استان‌ها شده بود که با تشدید نظارت‌ بر مرغداری‌ها، کشتارگاه‌ها و واحدهای عرضه، این مشکل خیلی زود مرتفع شد و امیدواریم دیگر شاهد ایجاد صف برای خرید مرغ در سطح استان نباشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی از حیث تولید مرغ در استان قزوین وجود ندارد و همواره تولید مرغداری‌های استان بیش از میزان تقاضای مصرف بازار قزوین بوده است.‌‌

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید