Iranian Agriculture News Agency

استاندار سیستان و بلوچستان :

توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در بخش‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان ضروری است

استاندار سیستان و بلوچستان در جمع شورای معاونین و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: سیستان و بلوچستان جزو استان‌های کم بارش است و برای توسعه بخش کشاورزی باید بیشتر به تقویت فرصت ها و ظرفیت های خاص استان پرداخت.

توسعه و تکمیل زنجیره ارزش در بخش‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان ضروری است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، حسین مدرس خیابانی در این نشست خواستار توجه به تولید خرما و توسعه زنجیره ارزش آن،  بهره گیری از تمام ظرفیت بازارهای سطح کشور برای فروش محصولات تولیدی استان،توسعه کشت میوه‌های گرمسیری خصوصا موز وانبه و کشت های گلخانه ای شد.

وی با اشاره به ظرفیت های دامپروری خصوصا پرورش شتر، دام و طیور بومی گفت: بکارگیری فرصت همجواری با کشورهای همسایه در این زمینه ها می‌تواند موجبات رونق بخش کشاورزی و توسعه پایدار در منطقه شود.

استاندار تاکید کرد: سیستان و بلوچستان فضای مناسبی برای توسعه صنایع کوچک دارد که نیاز به سرمایه گذاری آنچنانی ندارد.

وی با اشاره به ارتقا و افزایش ظرفیت انبارش ومخازن بندر تجاری چابهار اظهار کرد: تمامی تلاش ها مسئولان براین است که بخش کشاورزی جایگزین نفت گردد.

در این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان با بیان توانمندی های استان در شیلات ،تولید گوشت قرمز، تولید محصولات گرمسیری و گلخانه‌ای، باغی محصولات خرما و محصولات خارج از فصل و گیاهان دارویی گفت: سیستان و بلوچستان استان برتر در سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی را داراست و مزیت های بی نظیری دارد که با حمایت همه دست اندرکاران می‌تواند به استان برخورداری تبدیل شود.

محمد علی نیکبخت افزود: نباید بگوییم سیستان و بلوچستان محروم است بلکه با برنامه‌ریزی و حذف محدودیت ها  شرایط سرمایه‌گذاری را تسهیل، تا آهنگ توسعه استان رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا کند

وی تصریح کرد: برای تحول در بخش کشاورزی استان، سند توسعه در بخش های مختلف تدوین و محور برنامه‌های کاری سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: با رفع محدودیت توسعه واحدهای مرغداری ،تلاش مضاعفی برای ایجاد واحدهای جدید صنعتی پرورش مرغ گوشتی در راستای افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ در سطح استان صورت گرفته و حدود ٣٠٠ متقاضی در مسیر سرمایه‌گذاری در این زمینه هستند.

نیکبخت توسعه کشت های قرار دادی و فعال سازی بازارچه های مرزی را فرصت ممتاز برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان ذکر کرد.

گفتنی است، در نشست شورای هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان با استاندار سیستان وبلوچستان جمعی از مدیران کل ادارات وابسته سازمان جهاد کشاورزی گزارشی از فعالیت های حوزه کاری خود را مطرح کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید