Iranian Agriculture News Agency

ترویج کشت کلزا و محصولات کم آب بر در شهرستان خانمیرزا

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خانمیرزا گفت: باتوجه به نیازمندی شدید به واردات روغن می‌طلبد کشاورزان به سمت کشت کلزا در زمین‌های کشاورزی ترغیب شوند چرا که هم از لحاظ اقتصادی دارای صرفه است و هم از لحاظ تناوب با گندم، سبب بهبود ساختمان خاک، کاهش آفات و بیماری‌ها و افزایش عملکرد گندم خواهد شد.

ترویج کشت کلزا و محصولات کم آب بر در شهرستان خانمیرزا

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، مهدی عالی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خانمیرزا گفت: دانه روغنی کلزا با کمترین دغدغه و مصرف آب کم نسبت به برنج تولید می شود، با توجه به نیاز ضروری کشور به تولید دانه‌های روغنی، تامین بذر گواهی شده و خرید تضمینی درآمد حاصل از کشت این محصول برای کشاورزان توجیه اقتصادی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی ها و کاهش شدید منابع آبی، تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت محصولات کم آب، ترویج کشت کلزا در این شهرستان، با بهره وری از تمام پتانسیلها در دستور کار  این مدیریت قرار دارد.

وی گفت: اکیپ کارشناسان مدیریت جهادکشاورزی شهرستان خانمیرزا در هر قسمت یا واحد این آمادگی را دارند تا به کشاورزان مشاوره ها و توصیه های لازم در مورد کشت کلزا و محصولات کم آب با توجه به خشکسالی های اخیر در اختیار بهره برداران قرار دهند.

شایان ذکر است، هرکیلو کلزا در سال زراعی جدید ۱۵هزار تومان اعلام شده است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید