Iranian Agriculture News Agency

ساماندهی نظام بهره برداری در راستای توسعه بخش کشاورزی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت : ساماندهی نظام بهره برداری بخش کشاورزی منجر به افزایش بهره‌وری از منابع تولید، افزایش درآمد بهره‌برداران کشاورزی و افزایش کارایی و اثربخشی در این بخش می شود.

ساماندهی نظام بهره برداری در  راستای توسعه بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست ستاد تولیدات گیاهی با اشاره به اینکه ایجاد و ساماندهی نظام بهرهر داری در بخش کشاورزی یکی از دغدغه های این بخش است گفت: ساماندهی نظام بهره برداری بخش کشاورزی منجر به افزایش بهره‌وری از منابع تولید، افزایش درآمد بهره‌برداران کشاورزی و افزایش کارایی و اثربخشی در این بخش می شود.

حسین برزگر گفت: بخش کشاورزی در توسعه همه جانبه کشور نقش مهمی را ایفا می کند با توجه به کاهش شدید منابع آب در کشور و استان و راهبرد توسعه بخش کشاورزی، اجرای کشت قراردادی راه حلی مناسب برای پایداری تولید محصولات کشاورزی است.

برزگر به ضرورت تغییر الگوی کشت و ترغیب کشاورزان در شرایط کنونی اشاره کرد و افزود: کشاورزی قراردادی یکی از راهکارهایی است که می توان در راستای ترغیب کشاورزان جهت ایجاد تنوع در الگوی کشت، از آن بهره گرفت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد :با ساماندهی، مدیریت نیروها، منابع و عوامل تولید، امکان دستیابی به توسعه کشاورزی پایدار فراهم می شود و باید چشم انداز روشنی از اثرات ساماندهی نظام های بهره برداری را در اذهان  کشاورزان و بهره برداران تبیین کنیم.

نشست مذکور با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر حوزه ریاست، مدیر امور باغبانی، زراعت، مکانیزاسیون و روابط عمومی برگزار شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید