Iranian Agriculture News Agency

ستاد کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد طیور در سیستان و بلوچستان تشکیل شد

اولین جلسه ستاد مقابله با بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور با حضور معاون سیاسی و اجتمایی استانداری و اعضای کارگروه سلامت استان تشکیل شد.

ستاد کنترل و پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد طیور در سیستان و بلوچستان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل دامپزشکی استان در این جلسه گفت: با شروع فصل سرما تولیدکنندگان صنعت طیور باید اقدامات لازم را برای مقابله با این ویروس مورد توجه قرار دهند.

مهدی حسینی در خصوص بیماری آنفلوانزای فوق حاد طیور، نحوه انتشار و برخورد با آن، اپیدمی بیماری و مخاطراتی که در صورت بروز آن برای سلامت و اقتصاد جامعه به دنبال خواهد داشت، تهدید سلامت جامعه انسانی از طریق جهش مداوم و نوترکیبی مجدد و اینکه با اقدامات پیشگیرانه میتوان تاثیر به سزایی در جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی داشت مطالبی را عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به خسارات اقتصادی که این بیماری در کانون های آلوده، به صنعت طیور کشور وارد می کند افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله، ساماندهی

عرضه مرغ زنده در سطح شهر توسط شهرداری ها، اولویت کشتار مرغ زنده در کشتارگاه های طیور، رصد و پایش زیستگاه های پرندگان مهاجر با همکاری دامپزشکی و محیط زیست و گزارش به موقع هرگونه تلفات غیر معمول در طیور بومی و صنعتی به ادارات دامپزشکی در اولویت قرار گیرد.

دراین جلسه، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، ضمن قدردانی از اقدامات دامپزشکی سیستان وبلوچستان وهمکاری و تعامل آن با سایر دستگاه ها،خواستار پیگیری جدی جهت برنامه ریزی برای انجام اقدامات پیشگیرانه، جمع آوری مرغ زنده از سطح شهرستان ها و تامین مرغ کشتار روز مورد نیاز مردم از  طریق ستاد تنظیم بازار و به صورت بهداشتی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید