Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در روز دوم سفر به استان ایلام مطرح کرد:

راه اندازی سامانه گرمسیری در ایلام، انقلاب بزرگ در کشاورزی کشور

ابلاغ دستورالعمل صادرات دام عشایری تا هفته آینده

وزیر جهاد کشاورزی گفت: راه اندازی سامانه گرمسیری در استان ایلام اشتغال، تولید ثروت و محصول بالایی برای کشور خواهد داشت و راه اندازی این سامانه در استان ایلام یک انقلاب بزرگ در کشاورزی به وجود خواهد آورد.

راه اندازی سامانه گرمسیری در ایلام، انقلاب بزرگ در کشاورزی کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در روز دوم سفر خود به استان ایلام در بازدید از سامانه گرمسیری استان ایلام، در بین دامداران و عشایر حوزه شهرستان ایلام اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی برای سامانه گرمسیری در استان ایلام انجام شده و این طرح توسط وزارت جهاد کشاورزی با سرعت و دقت به ثمر رسیده است؛ امیدواریم در حوزه آبرسانی به این طرح که بر عهده وزارت نیرو است گام های موثری برداشته شود و پروژه به زودی به بهره برداری برسد.

وی افزود: این پروژه اشتغال، تولید ثروت و محصول بالایی برای کشور خواهد داشت و راه اندازی این سامانه در استان ایلام یک انقلاب بزرگ در کشاورزی به وجود خواهد آورد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تاکید ریاست جمهوری بر پروژه سامانه گرمسیری در ایلام گفت: با توجه به این که معاون اول مسئول اجرای این طرح شده است امیدواریم این طرح به زودی به ثمر برسد.

وی در رابطه با حوزه عشایری در استان ایلام تصریح کرد: در این استان بیش از 60 هزار نفر جمعیت عشایری داریم و بخشی از تامین پروتئین کشور توسط عشایر انجام می شود، همچنین مرزبانی در استان های مرزی توسط این قشر در کشور انجام می شود.

ساداتی نژاد افزود: مسائل و مشکلات جامعه عشایری در این سفر برسی شد که عمده ترین مسئله آن خرید دام مازاد و صادرات آن بود که مجوز خرید 85 هزار راس دام مازاد به ایلام داده شد که از روز شنبه انجام خواهد شد.

وی با بیان این که خرید دام از طریق پشتیبانی امور دام انجام خواهد شد، ادامه داد: یا از طریق قراردادی که دامداران برای دام های آبستن با پشتیبانی امور دام دارند می توانند برای پرواربندی دام آبستن خود تا 3 ماه علوفه دریافت کنند و پس از آن یا به شرکت پشتیبانی امور دام بفروشند و یا پس از فروش به صورت آزاد هزینه پرواربندی را به شرکت پشتیبانی امور دام بازگردانند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کمبود ظرفیت کشتارگاه استان ایلام برای ذبح دام عنوان کرد: به دلیل عدم ظرفیت لازم در کشتارگاه های این استان، شرکت پشتیبانی امور دام مازاد دام را به صورت زنده از دامداران خریداری خواهد کرد.

وی در رابطه با درخواست صادرات دام زنده توسط عشایر استان ایلام گفت: تا هفته آینده دستورالعمل آن ابلاغ می شود و شرکت پشتیبانی امور دام با مباشرت شرکت تعاونی و اتحادیه این طرح را اجرا خواهد کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید