Iranian Agriculture News Agency

ابوعلی:

آغاز همکاری شیلات و بنیاد برکت برای کارآفرینی در خوزستان

مدیر کل شیلات خوزستان، در جلسه مشترک با مجریان بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در استان خوزستان بیان کرد: این اداره کل در حال حاضر، با بهره مندی از نیروی انسانی متخصص و کارآمد سفیران مجرب و فنی را به منظور شناسایی و به کارگیری ظرفیت های اشتغالزایی در مناطق مختلف استان معرفی می نماید.

آغاز همکاری شیلات و بنیاد برکت برای کارآفرینی در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان، در این جلسه که با هدف حمایت از اشتغال و کارآفرینی در محل این اداره کل برگزار شد اظهار داشت: امروز شیلات و آبزیان یکی از ظرفیت های مهم در بحث تامین امنیت غذایی پایدار و اشتغالزایی در کشور به شمار می رود.

وی، افزود: طرح های زود بازده شیلاتی فرصتی است که با اعمال مدیریت و برنامه ریزی اصولی ضمن فراهم ساختن زمینه های شغلی مستقیم و غیرمستقیم علاوه بر توسعه شیلات استان در شکوفایی اقتصادی منطقه ای و ملی نقش ارزشمندی ایفا می کند.

مدیر کل شیلات خوزستان خاطرنشان کرد: رشد و توسعه آبزی پروری در خوزستان با توجه به ظرفیت‌های خوب، شرایط اقلیمی و محدودیت‌ها در تامین آب شیرین در این استان، یکی از مهمترین برنامه‌های دردست اجرا است.

ابوعلی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس روش جدیدی است که در سال های اخیر رونق پیدا کرده است و امسال برای نخستین بار این طرح در سد مارون و در منطقه هندیجان ( در دریا ) عملیاتی خواهد شد و طرح های مشابه ای نیز در دست مطالعه و پیگیری است.

مدیر کل شیلات خوزستان تاکید کرد: پرورش ماهی یک کسب و کار مطمئن است و با حداقل سرمایه گذاری و بهره گیری از دانش و مهارت فنی می توان مشاغل خرد و خانگی متنوع و زیادی در شهرستان ها و روستاهای کم برخوردار استان فراهم کرد.

ابوعلی بیان کرد: اداره کل شیلات خوزستان، در حال حاضر، با بهره مندی از نیروی انسانی متخصص و کارآمد سفیران مجرب و فنی را به منظور شناسایی و به کارگیری ظرفیت های اشتغالزایی در مناطق مختلف استان معرفی می کند.  

وی در بخش دیگری از سخنانش  با بیان اینکه باید در زمینه جذب سرمایه‌گذار در خوزستان مقررات زدایی و موانع جذب سرمایه‌گذار برطرف شود ادامه داد: برای جذب سرمایه‌گذاران باید فضای کسب و کار را در درون استان بهبود ببخشیم و بخش عمده ای از مشکلات موجود در اقتصاد و صنعت شیلات استان با تسهیل در روابط برای جذب سرمایه گذار و رونق تبادلات کالایی برطرف می شود.

نماینده بنیاد برکت نیز در ادامه این جلسه گفت: توسعه و پیشرفت همه‌جانبه و پایدار استان خوزستان به ویژه محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم، کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش رضایت‌مندی و امید به زندگی در مردم و کاهش مهاجرت از روستاها و شهرستان های کم برخوردار از جمله اهداف عمده بنیاد برکت محسوب می شود.

دزفولی، به حمایت ویژه از اشتغال و کارآفرینی از طریق اعطای تسهیلات در منطقه اشاره کرد و خواستار تسهیل صدور مجوزهای تامین آب از سوی سازمان آب و برق در برخی از *شهرستان ها* شد.

شایان ذکر است، در این جلسه کارشناسان حوزه های تخصصی شیلات و همچنین مجریان طرح های اشتغالزایی اجتماع محور استان در بنیاد برکت هر یک دیدگاه ها و پیشنهادات خود را برای همکاری و تشریک مساعی بیشتر به منظور رفع موانع و ایجاد اشتغال پایدار و بومی ارائه کردند.

همچنین مقرر شد، طی هفته آینده جلسات مشترک با مدیران اجرایی در شهرستان ها ادامه داشته باشد و طرح های عملیاتی مورد نظر بررسی و برنامه ریزی های اجرایی لازم صورت گیرد.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید