Iranian Agriculture News Agency

در روز اول سفر وزیر جهاد کشاورزی به ایلام انجام شد؛

بازدید از ایستگاه پمپاژ کشاورزی کهره_داجیوند

وزیر جهاد کشاورزی در اولین روز از سفر خود به استان ایلام از ایستگاه پمپاژ کشاورزی کهره_داجیوند بازدید کرد.

بازدید از ایستگاه پمپاژ کشاورزی کهره_داجیوند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان ایلام، سید جواد ساداتی نژاد در حاشیه این بازدید گفت: در جلسه شورای اداری فردا جمعه  که با حضور رییس جمهور در ایلام  برگزار می شود میزان اعتبارات لازم برای اتمام فاز اول این پروژه مطرح و تا پایان سال اختصاص خواهد یافت.

 معاون آب و خاک سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: با افتتاح این ایستگاه حدود سه هزار از اراضی منطقه هلیلان ابیاری می شود که از این تعداد ۱۴٠٠ هکتار  باغات  و ۱۶٠٠ هکتار نیز زراعت پیش بینی شده است. 

اقبال گراوند افزود: این پروژه در سال ۸۷ مطالعه و طراحی و در سال ۱۳۹٠ با اعنبار ۳۳٠ میلیارد ریال آغاز شد و تاکنون این طرح به سرانجام نرسیده است. 

وی یادآور شد: این طرح در سطح سه هزار هکتار و  برای ۱۲ روستا از روستاهای منطقه هلیلان که یک هزار خانوار هستند طراحی شده است. 

 معاون آب و خاک سازمان جهادکشاورزی ایلام اضافه کرد: از محل اعتبارات استانی و با مساعدت های مسوولان ارشد استان تاکنون ۶٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه هزینه شده و در حال حاضر با پیشرفت  ۶۵درصد  در حال اجرا شدن است. 

گراوند بیان داشت:  برای اتمام فاز اول و دوم این طرح در مجموع ۱۵٠ میلیارد تومان نیاز است که از این میزان ۷٠میلیارد تومان برای فاز اول ۸٠ میلیارد تومان نیز فاز دوم  است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید