Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد:

خسارت بیش از دو هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حوادث غیرمترقبه در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، بیش از دو هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد کرد.

خسارت بیش از دو هزار میلیارد تومان  به بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، اکبر کرامتی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جلسه ستاد بیمه کشاورزی استان،  افزود: این میزان خسارت وارده به میزان یکهزار و ۲۴۰ میلیارد تومان ناشی از خشکسالی مخصوصا غلات و حبوبات و مابقی در سایر زیر بخش های کشاورزی اعم از زراعی ، باغبانی، دامی ، شیلات و امور زیر بنایی بوده است. 

کرامتی با بیان اینکه‌ در سال زراعی گذشته،  ۷۵ هزار و ۷۷۱ هکتار از اراضی زراعی و ۲۳ هزار و ۸۹۴ هکتار از اراضی باغی دچار خسارت شد،  اضافه کرد: در سال جاری بیشترین میزان خسارت خشکسالی مربوط به بخش غلات و حبوبات بود که ۲۵۰ هزار تن میزان تولید کاهش داشت. 

وی با تاکید بر انتقال روش ها و یافته های جدید علمی به کشاورزان برای کاهش میزان خسارت وارده به اراضی کشاورزی از طریق برنامه های آموزشی و ترویجی ، افزود: همه ساله حوادث غیرمترقبه شامل سیل، تگرگ، خشکسالی، سرمازدگی و سایر موارد خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی وارد می‌کند که برای کاهش میزان خسارت وارده به کشاورزان بیمه محصولات کشاورزی، مطمئن ترین راه برای جبران خسارات حوادث غیر مترقبه است. 

وی با بیان اینکه صندوق بیمه کشاورزی نیاز است حمایت های تحت پوشش خود را به صورت فراگیرتر انجام دهد، افزود: از همه فعالان کشاورزی تقاضا داریم محصولات و تولیدات کشاورزی خود را بیمه کنند تا در صورت خسارت از بیمه و مزایای آن استفاده کنند. 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید