Iranian Agriculture News Agency

بیست و پنجمین جلسه کمیته فنی بذر استان قزوین برگزار شد

جلسه کمیته فنی بذر استان قزوین با هدف بررسی وضعیت برنامه تولید و توزیع بذر استان و پیگیری روند اجرای بوجاری، ضدعفونی، بسته‌بندی و عرضه بذر مورد نیاز کشاورزان برگزار شد.

بیست و پنجمین جلسه کمیته فنی بذر استان قزوین برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، این جلسه که بیست و پنجمین جلسه کمیته فنی بذر استان قزوین بود، صبح امروز چهارشنبه ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰، با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر زراعت، مدیر حفظ نباتات، مدیران و نمایندگان جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه، نماینده موسسه ثبت و گواهی بذر در استان، مدیران و نمایندگان شرکت‌های پیمانکار تولید کننده بذر استان و همچنین کارشناسان مدیریت‌های زراعت، حراست و بازرسی  در محل سالن باغستان و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.

در این جلسه، حسینی بای نماینده موسسه ثبت و گواهی بذر در استان، با ارائه گزارش در خصوص وضعیت تامین و توزیع بذر گفت: از میزان ۷۵۵۲  تن گندم بذری و ۱۵۸۹ تن جو بذری خریداری شده استان، تاکنون ۲۳۲۷ تن گندم و ۶۲۲ تن جو بوجاری، ضدعفونی و بسته‌بندی شده است و میزان ۹۸۷ تن گندم  و ۶۰۰ تن جو نیز بین زارعین متقاضی توزیع شده است.

در ادامه این جلسه پیمانکاران استان با توجه به قیمت جو مراتب نگرانی خود را جهت رسوب احتمالی بذر اعلام و خواستار حمایت سازمان در این خصوص شدند.

اسماعیلی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان نیز با جمع‌بندی مطالب مطرح شده، خواستار پیگیری و نظارت مستمر مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و  کلیه مراکز جهاد کشاورزی سطح استان بر برنامه‌های ابلاغی جهت تحقق اهداف وزارت متبوع در زمینه کشت‌های پاییزه و همچنین بذر شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید