Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برگزاری روز مزرعه برداشت انار در شهرستان جلفا

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا از برگزاری روز مزرعه برداشت انار در راستای نظام نوین ترویج و با هدف مدیریت دانش و افزایش سطح علمی بهره برداران مراسم روز مزرعه برداشت انار، در سایت الگویی- ترویجی انار واقع در روستای قولان از توابع بخش سیه رود شهرستان جلفا خبر داد.

برگزاری  روز مزرعه برداشت انار در شهرستان جلفا

رضا عباسی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه روز مزرعه موقعیتی است که نمود عینی یک فعالیت یا یافته نوین علمی، توسط محقق در ایستگاه‌ های تحقیقاتی یا در واحد تولیدی در معرض دید بهره‌برداران، مروجان یا سایر افراد و واحدهای ذینفع قرار می‌گیرد؛ گفت: سایت الگویی- ترویجی انار با محوریت بهبود تغذیه باغات انار، اصول هرس در درختان انار ، اصلاح سیستمهای آبیاری و کنترل تلفیقی آفات درختان انار اجرا شده است.

وی اضافه کرد: برداشت انار در شهرستان جلفا از اواخر شهریور ماه با برداشت ارقام زودرس آغاز و تا پایان آبان ماه ادامه دارد.

گفتنی است در این مراسم که علاوه بر مدیر جهادکشاورزی شهرستان، شورای اسلامی و دهیار روستا، کارشناسان و مروجان و بهره برداران انار کار شرکت داشتند؛ ضمن برگزاری کارگاه تخصصی و بازدید از باغ الگویی به سوالات بهره برداران نیز پاسخ داده شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید