Iranian Agriculture News Agency

ابراهیمی:

توسعه بخش کشاورزی در توسعه اقتصاد کشور تاثیر گذار است

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بخش کشاورزی به عنوان نخستین بخش تولید کشور است، گفت: توسعه بخش کشاورزی در توسعه اقتصاد کشور تاثیرگذار است و هشت درصد میزان تولید ناخالص ملی کشور در این حوزه تولید می‌شود.

توسعه بخش کشاورزی در توسعه اقتصاد کشور تاثیر گذار است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری،عطاالله ابراهیمی رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در همایش کشت پاییزه چهارمحال و بختیاری به ضرورت خودکفایی کشور در تولید محصولات کشاورزی در راستای امنیت غذایی اشاره کرد و گفت افزود: بخش کشاورزی اثر مستقیمی بر تامین امنیت غذایی دارد و زمینه خودکفایی و استقلال کشور در زمینه تولید محصولات غذایی را فراهم می‌کند.

به گفته وی، امنیت غذایی ارزش و جایگاه فراتر از این دارد که با یک نگاه اقتصادی بتوان به حوزه کشاورزی و تامین امنیت غذایی کم توجهی کرد.

وی اظهار داشت: بحث کشاورزی علاوه بر تولید مواد غذایی و امنیت غذایی در ایجاد اشتغال و افزایش صادارات نیز تاثیرگذاراست.

ابراهیمی به سرمایه‌گذاری در راستای ایجاداشتغال و دست یافتن به خودکفایی در بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: برای ایجاد همین میزان فرصت شغلی ایجاد شده در حوزه کشاورزی، در حوزه صنعت به هزاران میلیارد سرمایه نیاز است.

به گفته وی، بخش کشاورزی به عنوان پیش‌نیاز توسعه کشور است و کشورهای که در این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتر داشته باشند، موفقتر هستند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به مشکل خشکسالی و ممنوعه شدن دشتهای استان اشاره کرد و گفت: باید از برنامه‌های و ظرفیت‌های نوین در کشاورزی استفاده کرد تا با کمترین میزان آب، بیشترین میزان تولید را داشته باشیم و همچنین از بذرهای اصلاح شده برای کشت استفاده کرد.

وی به اصلاح الگوی کشت در استان و استفاده از آب سبز تاکید کرد و اظهارداشت: باید از گونه‌های مناسب با شرایط اقلیم و آب و هوایی استان برای کشت استفاده کرد.

ابراهیمی افزود: حفاظت از خاک به عنوان یکی از اولویت‌های جهادکشاورزی است که در چند سال گذشته مورد کم توجهی قرار گرفته است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید