Iranian Agriculture News Agency

عباسی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برداشت4800 تن انار ارگانیک در شهرستان جلفا

بهترین انارهای کشور ارمغان باغات جلفا

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا از برداشت 4800 تن انار ارگانیک از باغات روستاهای این شهرستان خبر داد.

برداشت4800 تن  انار ارگانیک در شهرستان جلفا

رضا عباسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: سطح زیر کشت انار در شهرستان جلفا 300 هکتار بوده و متوسط تولید این محصول ۱6 تن در هر هکتار می باشد.

 عباسی با بیان اینکه برداشت انار تا اواسط آبان ماه ادامه دارد، گفت: اراضی حاشیه رودخانه ارس مناسب کشت و پرورش محصول انار است، ارتفاع، اقلیم و دمای مناسب، رطوبت نسبی دمای هوا و مه آلودگی باغات حاشیه رود ارس خسارت سرما زدگی در این شهرستان را به حداقل رسانده و شرایط را برای توسعه کشت نهال انار در این منطقه مهیا کرده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان جلفا از جمله دلایل افزایش تولید این محصول در سالجاری  را در نتیجه برگزاری کلاسهای ترویجی و مبارزه بیولوژیکی با کرم گلوگاه انار اعلام نمود و اظهارکرد: باغات واقع در روستاهای اشتبین، قولان، میسن، کردشت، دوزال، نوج مهر و پهناور از مناطق عمده تولید انار در شهرستان جلفا هستند.

وی ارقام انار گلوشاه، یزدی، شیرین، ترش، ملس و قره قابوغ (انار سیاه) را از ارقام عمده تولیدی در سطح منطقه اعلام کرد.

 عباسی از پیش بینی برداشت4800 تن انار ارگانیک در شهرستان جلفا در سالجاری خبر داد و گفت: شهرستان جلفا با تولید انار مرغوب و ارگانیک رتبه نخست تولید این محصول را در آذربایجان شرقی دارد.

براساس آمار و ارقام ، ایران به عنوان نخستین کشور تولیدکننده انار در جهان مطرح شده است که بیشترین حجم تولیدات انار را در جهان به خودش اختصاص داده است حضور درختان انار در ایران به اندازه‌ای قدیمی است که انار جزو درختان مقدس در فرهنگ ایرانیان محسوب می‌شود. البته هند هم در کنار ایران جزو بزرگترین تولیدکنندگان انار در جهان مطرح می‌شود. علاوه بر این دو کشور، در ترکیه، اسپانیا، مراکش، پرو و آمریکا (ایالات کالیفرنیا و آریزونا) هم انار با کیفیت مرغوب تولید می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید