Iranian Agriculture News Agency

بازدید کارشناسان فنی زراعت سازمان استان قزوین از مرکز جهاد کشاورزی کلنجین

تیم کارشناسان فنی زراعت استان قزوین با حضور در شهرستان آوج، از مرکز جهاد کشاورزی دهستان کلنجین بازدید و بر روند کار عاملین توزیع بذر در منطقه نظارت کرد.

بازدید کارشناسان فنی زراعت سازمان استان قزوین از مرکز جهاد کشاورزی کلنجین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این بازدید که صبح امروز سه‌شنبه با حضور جلیلوند و رحیمی از کارشناسان زراعت سازمان انجام شد، ضمن بازدید میدانی، برش برنامه تولید گندم، وضعیت توزیع بذر و مدارک و اسناد بررسی و توصیه‌های فنی در مورد نظارت بر اجرای برنامه، جهت تحقق اهداف طرح و همچنین توزیع مناسب بذر به منظور افزایش ضریب نفوذ بذر استاندارد در مزارع دیم منطقه ارائه شد.

لازم به ذکر است سطح ابلاغی زیر کشت گندم دیم تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی دهستان کلنجین ۱۲ هزار هکتار می‌باشد و تاکنون عملیات آماده سازی بستر کشت در سطحی حدود ۵ هزار هکتار انجام و حواله بیش از ۲۰ تن بذر گندم دیم گواهی شده نیز توسط مرکز صادر شده است.

با توجه به بازدید کارشناسی صورت گرفته، به نظر می‌رسد با توجه به شرایط موجود، کشاورزان منطقه بخش قابل ملاحظه‌ای از بذر مورد نیاز را از بذور خود مصرفی تامین نمایند که لازم است جهت جلوگیری از کاهش احتمالی عملکرد ضمن افزایش فعالیت‌های ترویجی در راستای کشت بذرهای استاندارد بر موضوعات بوجاری، ضد عفونی و کاربرد بذر مال در بذور خود مصرفی در منطقه تأکید شد.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید