Iranian Agriculture News Agency

معاون امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران اعلام کرد:

شناسایی ۵۷۳ تغییر کاربری اراضی در مازندران

معاون امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۵ ماهه نخست امسال، ۵۷۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها به میزان حدود ۱۴ هکتار در استان شناسایی شد.

شناسایی ۵۷۳ تغییر کاربری اراضی در مازندران

به گزارش خبرنگار ایانا در مازندران، حجت‌الله هادیان معاون امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: ۵ ماهه نخست امسال، ۵۷۳ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغ‌ها به میزان حدود ۱۴ هکتار در استان شناسایی شد.

وی افزود: از این میزان برای تعداد ۲۷۰ مورد دستور قضائی در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها گرفته شد.

معاون امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به طرح دعوی در دادگاه کیفری ۲ در راستای ماده ۳ قانون مذکور به تعداد ۲۵۷ مورد به مساحت حدود ۱۰ هکتار، اضافه کرد: آرای قضائی صادره علیه جهاد کشاورزی ۱۶۳ مورد به مساحت حدود ۸.۵ هکتار قطعی و ۲۳۸ مورد در مساحت حدود ۱۱ هکتار غیرقطعی بوده است.

هادیان تصریح کرد: آرای قضائی صادره به نفع جهاد کشاورزی شامل ۶ مورد جزای نقدی در سطح یک‌هزار و ۸۰۰ مترمربع، ۱۹۶ مورد به مساحت حدود ۱۰ هکتار جزای نقدی و قلع و قمع غیر قطعی و ۸۶ مورد جزای نقدی و قلع و قمع قطعی به مساحت حدود سه هکتار است.

وی در پایان با تاکید بر اینکه پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز وظیفه خطیری است که تحقق آن مستلزم هماهنگی و اجرای وظایف محوله توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی ذیربط است، خاطرنشان کرد: چنانچه دستگاه‌های اجرایی مطابق قوانین، تکالیف و وظایف خود را به موقع اجرا کنند، به میزان زیادی از تخلفات و تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید