Iranian Agriculture News Agency

دستاوردی دیگر از صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور؛

صدور کد محصول اختصاصی برای “گرده گل” توسط سازمان دامپزشکی کشور برای اولین بار

صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، در راستای وظائف قانونی خود مبنی بر کمک به توسعه بازار محصولات و فراورده های زنبورعسل و با هدف افزایش سرانه مصرف و دسترسی مصرف کنندگان به محصولات زنبورعسل به جز عسل، اقدام به برنامه ریزی و پیگیری جهت صدور کد محصول اختصاصی برای محصول “گرده گل” از طریق سازمان دامپزشکی کشور با هدف امکان عرضه این محصول غذایی ارزشمند در مراکز فروشگاهی کرد.

صدور کد محصول اختصاصی برای “گرده گل” توسط سازمان دامپزشکی کشور برای اولین بار

به گزارش ایانا و به نقل از صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، نتیجه اقدامات و پیگیری های صندوق و همکاری سازمان دامپزشکی کشور، منجر به صدور کد محصول اختصاصی شماره ۸۶۱۰۰۲ برای محصول “گرده گل” گردید، که طی نامه شماره ۵۱۷۶۳/۴۳/۳۰۰ مورخ ۲۴/۰۶/۱۴۰۰ ابلاغ شده است.

صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور، از همکاری و مشارکت آقای بهزاد رفاهی، محقق و پژوهشگر ارشد زنبورداری کشور که زحمت مشاوره فنی و ارائه طرح توجیهی را داشتند کمال تشکر را دارد.

لازم به ذکر است پیش از این، صندوق حمایت از توسعه صنعت زنبورداری کشور موفق شده بود کد محصول اختصاصی برای محصول ژل رویال را از سازمان دامپزشکی کشور برای اولین بار اخذ کند.

گفتنی است در منابع علمی به گرده گل غذای کامل گفته می‌شود و غنی از پروتئین، چربی، کربوهیدرات و یک سری ترکیبات مؤثره همچون انواع ترکیبات پلی فنولی و فلاونوئیدی، رنگ‌دانه‌های طبیعی و طیف وسیعی از مواد معدنی به‌ویژه پتاسیم، آهن، کلسیم، روی و سلنیوم و یکسری ویتامین‌ها با اولویت ویتامین‌های محلول در آب ازجمله ویتامین‌های گروه بی و سی است که به عنوان یک غذای کامل می تواند نقش مهمی در بهبود سلامت عمومی افراد داشته باشد.

IMG-20210920-WA0005-534x800

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید