Iranian Agriculture News Agency

گراش؛ مقصد زنبورستان های مهاجر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از مقاصد قشلاقی زنبورستان های مهاجر به شمار می آید، گفت: کوچ زنبورستان ها از اواسط شهریور ماه به شهرستان گراش آغاز شده است.

گراش؛ مقصد زنبورستان های مهاجر

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، حسن مرادی با تاکید بر اینکه بهره گیری از شهد گل های درختان کنار دلیل اصلی کوچ زنبورستان ها به شهرستان گراش است، تصریح کرد: پیش بینی می شود تا چند روز آینده بالغ بر 9 هزار کلنی زنبور عسل در مراتع مختلف این شهرستان اسکان یابند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اداره امور دام مدیریت جهاد کشاورزی بر روند استقرار زنبورستان ها نظارت تام دارد و مجوز های لازم را صادر می نماید، افزود: رعایت فواصل استقرار زنبورستان ها به لحاظ حفظ مسائل بهداشتی در زنبورستان ها و بهره وری اقتصادی از مراتع لازم و ضروری است.

وی با بیان اینکه زنبورستان های مستقر در مراتع شهرستان گراش در آبان ماه برداشت عسل از کندو های خود را انجام می دهند، ابراز کرد: برآورد می شود امسال زنبورداران حدود 25 تن عسل کنار تولید کنند.

به گفته وی؛ پس از پایان عسل گیری قسمتی از زنبورستان ها مجددا به دیگر مناطق کوچ و عده ای به منظور زمستان گذرانی تا اردیبهشت ماه سال آتی در شهرستان گراش باقی می مانند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید