Iranian Agriculture News Agency

در راستای توانمند سازی زنان روستایی و توسعه کشت سبزیجات سالم در باغچه های خانگی،

زنان روستایی قزوین نحوه صحیح آماده‌سازی زمین و کشت سبزیجات سالم را فراگرفتند

در راستای توانمند سازی زنان روستایی و توسعه کشت سبزیجات سالم در باغچه های خانگی، دوره آموزش عملی "نحوه آماده سازی زمین و کشت سبزیجات سالم" ویژه زنان روستایی برگزار شد.

زنان روستایی قزوین نحوه صحیح آماده‌سازی زمین و کشت سبزیجات سالم را فراگرفتند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، در این دوره آموزشی که توسط واحد زنان روستایی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی این سازمان و با همکاری معاونت آموزش مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و در محل این مرکز برگزار شد،  ۲۰ نفر از تسهیلگران زن روستایی و کارشناسان امور زنان حضور داشتند.

در این دوره آموزشی، مزایای شخم‌ پاییزه، نحوه استفاده و میزان مصرف کودهای دامی، نقش درجه حرارت در انتخاب تاریخ مناسب کاشت، سبزیجات مناسب جهت کشت در اواخر تابستان و اوایل پاییز، کشت صحیح سبزیجات با رعایت تراکم و عمق مناسب بذر، نحوه آبیاری، مبارزه غیر شیمیایی با علف‌های هرز و کنترل رطوبت جهت پیشگیری از بیماری‌ها، توسط دکتر حقیقت مدرس این دوره، برای فراگیران آموزش داده شد.

همچنین در خصوص معایب مصرف بیش از حد کودهای نیتروژنه، علل تجمع نیترات و روش‌های کنترل آن در سبزیجات با توجه به نگرانی‌های زیست محیطی و در راهکارهای افزایش کیفیت محصولات کشاورزی از دیگر مباحثی بود که توسط خانم خسروی نژاد محقق بخش  آب و خاک مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان به آن پرداخته شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید