Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح نسخه نویسی کلینیک گیاه پزشکی در کوار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار از آغاز طرح نسخه‌ نویسی گیاه‌پزشکی در یک کلینیک‌ این شهرستان خبر داد.

اجرای طرح نسخه نویسی کلینیک گیاه پزشکی در کوار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، عبدالرسول جوکار با بیان این که در راستای اجرای طرح نسخه نویسی کلینیک‌های گیاه پزشکی، فروشگاه های سموم کشاورزی نیز پس از گذراندن مراحل قانونی به داروخانه گیاه پزشکی تغییر می یابند، گفت: دو واحد داروخانه گیاه پزشکی نیز در شهرستان کوار کار خود را آغاز کرده‌اند.

به گفته وی؛ طرح نسخه نویسی کلینیک های گیاهپزشکی به منظور جلوگیری از مصرف بی رویه سموم و بهبود کیفیت محصولات غذایی راه اندازی شده است.

جوکار تصریح کرد: در طرح نسخه نویسی کلینیک های گیاهپزشکی، کشاورزان با مراجعه حضوری به کلینیک های گیاهپزشکی و ارائه نمونه نسخه استفاده از سموم مورد نیاز مزارع و باغ ها را دریافت می کنند و پس از آن با مراجعه به داروخانه های گیاهپزشکی، سموم توصیه شده توسط کارشناسان را دریافت می‌کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار با بیان اینکه استمرار تولیدات کشاورزی و استفاده غیر اصولی از سموم موجب کاهش کیفیت محصولات کشاورزی و به خطر افتادن سلامت افراد جامعه می شود، افزود: با فرهنگ سازی و تشویق کشاورزان به استفاده درست و به موقع از سموم بخش کشاورزی، همچنین بکارگیری اقلام غیر شیمیایی و مبارزه بیولوژیک در مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی تا حدود زیادی مشکلات در این بخش رفع می‌کند.

آیین افتتاح کلینیک گیاه پزشکی و دو فروشگاه افت کش نباتی با حضور فرهاد شریفی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمدجواد احمدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان فارس و جمعی از مسئولین برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید