Iranian Agriculture News Agency

تامین ۲۶ هزار تُن بذر گندم در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در سال جاری ۲۶ هزار تُن بذر گندم آبی و دیم در استان تامین شده است.

 تامین ۲۶ هزار تُن بذر گندم در لرستان

به گزارش خبر نگار ایانا در استان لرستان؛،  حسنی مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان  در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه لرستان گفت: کشاورزان برای کاشت محصول گندم نگران تامین بذور  نباشند، بذور مورد نیاز تهیه شده و در فصل کاشت در اختیار کشاورزان لرستانی قرار می گیرد.

 وی با اشاره به بیان اینکه  امسال قیمت خرید تضمینی کلزا   15هزار تومان و گندم 7هزار و 500 تومان اعلام شده  افزود: کشاورزانی  لرستانی امسال70 درصد  کشت محصولات زراعی  را به گندم ، جو و کلزا  اختصاص دهند.

 تعهد امسال برای کاشت کلزا در استان  5 هزار هکتار است و  بذر ، کود و نهاده های مورد نیاز  این محصول  تامین شده است .

 وی با  اشاره به ممنوع بودن محصولات آبدوست در استان از کشاورزان لرستانی خواست  از اجاره دادن اراضی کشاورزی به غیر بومی ها خود داری کنند .

 ابراهیمی معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای لرستان هم بر تخصیص آب برای حق آبه زمینهای حاشیه رودخانه ها تاکید کرد و گفت:  کشاورزان غیر بومی بدون توجه به کمبود  منابع آبی  اقدام به کشت محصولات آبدوست می کنندکه   این امر باعث بحران  کم آبی  و خشک شدن منابع  زیر زمینی می شود.

 رئیس دادگستری الشتری  هم با اشاره به برخورد با متخلفان تغییر کاربری اراضی کشاورزی  گفت:مصرف آب و الگوی کشت بهینه باید متناسب با قابلیتهای منابع آبی و تغییرات اقلیمی هر شهرستان باشد .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید