Iranian Agriculture News Agency

رفیعی خبر داد:

گلخانه راکد سورشجان به چرخه تولید بازگشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت :با بهرگیری از تسهیلات بانکی یک واحد گلخانه‌ای کشت سبزی و صیفی در شهر سورشجان به چرخه تولید بازگشت.

گلخانه راکد سورشجان به چرخه تولید بازگشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، واحدهای راکد گلخانه‌ای شهرستان شهرکرد با اخذ تسهیلات بانکی در حال بازگشت به چرخه تولید هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد گفت: شهرستان شهرکرد دارای 7 واحد گلخانه‌ای راکد می‌باشد که در حال حاضر با اخذ تسهیلات بانکی به مبلغ 3 میلیارد و 480 میلیون ریال، یکی از این واحدهای راکد در حال بازگشت به چرخه تولید است.

فرهاد رفیعی افزود: این واحد گلخانه‌ای که به کشت سبزی و صیفی اختصاص دارد به مساحت 3 هزار متر مربع در شهر سورشجان واقع شده  که در حال حاضر تعمیر سازه و تعویض روکش آن انجام شده است.

وی گفت: افزایش جمعیت، تغییر شرایط اقلیمی و ضرورت تأمین امنیت غذایی می‌طلبد تا شیوه تولید محصولات از سبک سنتی به سمت روش‌های جدید مانند کشتهای گلخانه‌ای با کمترین تنش‌های محیطی و بالاترین عملکرد تغییر کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهرکرد در پایان خاطر نشان کرد: افزایش تولید در واحد سطح نسبت به فضای باز، تولید در تمام فصول، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، کاهش مصرف آب و انرژی و افزایش بهره‌وری از مزایای توسعه کشتهای گلخانه‌ای است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید