Iranian Agriculture News Agency

رونق تولیدات گلخانه ای فریدونشهر در گرو حمایت دولت

سه واحد از هفت واحد گلخانه‌ای در فریدونشهر در زمینه تولیدِ گل‌های زینتی و آپارتمانی و چهار واحد نیز تولید سبزی و صیفی جات فعال است.

رونق تولیدات گلخانه ای فریدونشهر در گرو حمایت دولت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مسوول تولیدات گیاهی و دامی جهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر با بیان اینکه به صورت مستقیم و غیر مستقیم، ۳۰ نفر در واحد‌های گلخانه‌ای شهرستان فریدونشهر مشغول فعالیت هستند، گفت: سالانه، ۵۵۰ هزار شاخه گل زینتی و آپارتمانی و ۱۵۰ هزار تن سبزی و صیفی جات در واحد‌های گلخانه فریدونشهر تولید و روانه بازار می‌شود.

اسماعیل جدیدی، استفاده بهینه از منابع آب، افزایش راندمانِ تولیدِ محصولات کشاورزی، مبارزه آسان با آفات گیاهی و امکان تولید خارج از فصل محصولات را از مزیت‌های کشت‌های گلخانه‌ای بیان کرد و افزود: دو واحد گلخانه ایِ جدید نیز در شهرستان فریدونشهر در حال ساخت است که با تکمیل و بهره برداری از آنها، میزان اشتغال به بیش از ۴۰ نفر افزایش می‌یابد.

سید مناف میر افضلی از گلخانه داران شهرستان فریدونشهر هم که ۱۶ سال است به تولید گل‌های زینتی و آپارتمانی مشغول است، گفت: روزانه، هفت هزار لیتر آب برای آبیاری در گلخانه مصرف می‌شود که اگر همین محصول را بیرون از گلخانه کشت می‌کردم، روزانه ۷۰ هزار لیتر آب مصرف می‌شد.

وی، دوری از بازارِ فروشِ محصولاتِ گلخانه ای، گرانیِ نهاده‌های کشاورزی و کود و سَم و عدم پرداخت تسهیلاتِ حمایتی را از مهمترین مشکلات گلخانه دارانِ شهرستان فریدونشهر بیان کرد و افزود: از سال گذشته که یارانه بیمه کشاورزان قطع شده، کارفرما باید سهم ۲۰ درصدیِ بیمه کارگر را که دولت تامین می‌کرد، پرداخت کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید