Iranian Agriculture News Agency

نظمی در گفتگو با ایانا خبر داد:

برداشت 165 تن دانه روغنی کنجد از 50 هکتار از اراضی زراعی شهرستان خداآفرین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از آغاز برداشت کنجد در سطح 150 هکتار از اراضی زراعی شهرستان خداآفرین خبر داد.

برداشت 165 تن دانه روغنی کنجد از 50 هکتار از اراضی زراعی شهرستان خداآفرین

رشید نظمی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی ضمن بیان این مطلب گفت: شرایط اقلیمی وخاک حاصلخیز، ظرفیت توسعه کشت دانه های روغنی را در دشتهای زرخیز خداآفرین  فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه از اراضی آبی خداآفرین در حدود 150 هکتار زیر کشت کنجد رفته است افزود: کنجد گیاهی است که در گرما رشد می کند ونیاز آبی کم و مقاوم در برابر خشکی از مهمترین ویزگیهای این محصول زراعی است و بهترین زمان کشت (کشت دوم) آن اوایل تیر ماه است و در آخر شهریور ماه هم برداشت آن آغاز می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خداآفرین با اشاره به اینکه زودرس بودن ودرآمدزایی بالای دانه روغنی کنجد  موجب ترغیب کشاورزان برای افزایش سطح زیر کشت آن شده است، بطوریکه کشت این محصول نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است ادامه داد: میانگین برداشت از هر هکتار در حدود 1.1 تن پیش بینی می شود و عملکرد محصول کنجد در شهرستان 165 تن خواهد بود که مقصد آن کارخانه های روغن کشی و صنایع غذایی کشور می باشد .

 نظمی در پایان یادآور شد: با توجه به بازارپسندی روغن کنجد وکم آب بر بودن آن، توسعه کشت این محصول  می تواند درآمد مناسبی عاید کشاورزان منطقه کند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید