Iranian Agriculture News Agency

۵۰ میلیارد ریال برای تاکداری نوین در خراسان شمالی هزینه شد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: تاکنون ۵۰ میلیارد ریال برای تجهیز روش نوین داربستی ۱۴۵ هکتار از باغ های انگور این استان هزینه شده است.

۵۰ میلیارد ریال برای تاکداری نوین در خراسان شمالی هزینه شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خراسان شمالی، محمدعلی شریکیان مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: کشت و پرورش انگور در خراسان شمالی سابقه ای دیرینه دارد و شرایط اقلیمی مناسب، سازگاری ارقام، کاربردهای متنوع در تهیه انواع غذا و شیرینی ها، قابلیت فرآوری و صادرات و نقش موثر آن در معیشت و اشتغال استان زمینه را برای رسیدگی به این محصول مهم در استان فراهم کرده و توسعه تاکداری نوین از اولویت های باغداری این خطه است.

وی تصریح کرد: بیشترین سطح کشت و تولید محصولات باغبانی استان به انگور اختصاص دارد و رتبه ششم سطح و تولید در کشور و رتبه اول کشت انگور دیم را در کشور داریم و برنامه ریزی های لازم برای تنوع بخشی و تولید نهال این محصول مهم در استان در حال انجام است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی عنوان کرد: ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار تاکستان در این استان وجود دارد که از آن ۱۷۵ هزار تن انگور برداشت می شود و در نظر است تا بخش عمده ای از باغ ها به روش نوین داربستی باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید