Iranian Agriculture News Agency

فتحی تاکید کرد:

کشاورزی قراردادی می تواند برنامه ریزی برای تولید را منسجم و دقیق تر کند

اتحادیه ها و تعاونیهای کشاورزی در فرهنگ سازی کشاورزی قراردادی نقش بسزایی دارند

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: کشاورزی قراردادی می تواند برنامه ریزی برای تولید را منسجم و دقیق تر کند.

کشاورزی قراردادی می تواند برنامه ریزی برای تولید را منسجم و دقیق تر کند

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی، اکبر فتحی در جلسه «تجاری سازی اقتصاد کشاورزی از طریق توسعه کشاورزی قراردادی» در ارتباط با کشاورزی قراردادی، گفت: کشاورزی قراردادی می تواند برنامه ریزی برای تولید را منسجم و دقیق تر کرده و صاحبان صنایع و تولیدکنندگان می توانند با خیال آسوده و از قبل مواد اولیه برای تولید را تامین کنند اما شرایط بازار، نوسانات قیمتی و میزان مواد اولیه آماده شده در موعد مقرر می تواند مشکلاتی ایجاد کند لذا در این راستا باید در قرارداد کلیه مسائل و مشکلات پیش بینی شده و ثبت شود.

وی در ارتباط با ثبت قراردادهای کشاورزی قراردادی با عنوان اینکه این قراردادها باید در کارگروه ها و معاونتهای تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و به تایید برسد افزود: برای محصولاتی که به صورت خرید تضمینی تولید می شوند، نوسانات قیمتی تاثیر زیادی نخواهد داشت، اما برای اکثر محصولات باغی شرایط بازار تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه همواره بین تولیدکننده و صادر کننده پارادوکس میزان محصول تولید شده وجود دارد، گفت: دلیل این پارادوکس تفاوت در میزان محصول تولید شده با میزان محصول قابل صادرات با توجه به استانداردهای کشورهای مختلف است.

وی افزود: استانداردها به جای اینکه در زمان برداشت بررسی شود، باید در ابتدای کشت تعیین شود تا محصولات براساس استانداردهای تعیین شده و مندرج در قرارداد تولید شود.

فتحی با تاکید بر وظیفه اتحادیه ها و تعاونی ها بر فرهنگ سازی و ایجاد ارتباط بین کشاورزان و تولیدکنندگان با صاحبان صنایع و صادرکنندگان برای اجرای کشاورزی قراردادی افزود: این امر موجب افزایش بهره وری برای طرفین و ثبات در بازار خواهد شد که اتحادیه ها و تعاونیهای کشاورزی در این امر نقش بسزایی دارند.

وی در ارتباط با عملیاتی شدن تصمیات گرفته شده در جلسات تاکید کرد و گفت: باید نتایج جلسات به صورت عملیاتی اجرا گردد و تنها به ارائه آمار و تهیه گزارش منجر نشود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان از مدیران حوزه های مختلف خواست تا با استفاده از تخصص و تجربه خود اقدامات هوشمندانه ، سریع و دقیق در راستای تحقق کشاورزی قراردادی انجام دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید