Iranian Agriculture News Agency

"نیکزاد" تاکید کرد:

لزوم تخصیص بودجه برای اجرای طرح های آبخیزداری در کشور

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید بودجه قابل توجهی را برای اجای طرح آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص دهیم چرا که از این طریق می توان آب مورد نیاز کشاورزی را تامین کرد.

لزوم تخصیص بودجه برای اجرای طرح های آبخیزداری در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در آئین پنجمین دوره ملی گرامیداشت جنگلبانان و جان نثاران منابع طبیعی با اشاره به این که برای حفظ جمعیت در روستاها باید آب کشاورزی را تامین و اقتصاد آنها را پویا کرد، اظهار کرد: تخلیه روستاها به معنای ایجاد 13 تا 15 میلیون نفر حاشیه نشینی در کشور است .

وی افزود: اگر روستاها توجیه اقتصادی نداشته باشند، مردم در آن نخواهند ماند که البته نشانه آن هم جمعیت 75 درصدی روستایی در اوایل انقلاب و کاهش آن در زمان حال است.

نیکزاد با بیان این که در حال حاضر روستائیان نیازمند امکانات ارتباطاتی، آب، تسهیلات مسکن و راه هستند، تصریح کرد: باید بودجه قابل توجهی را برای اجرای طرح آبخیزداری و آبخوانداری اختصاص دهیم چرا که از این طریق می توان آب مورد نیاز کشاورزی را تامین کرد.

وی در رابطه با وضعیت شغلی جنگلبانان گفت: نیروی شرکتی به معنای برده داری نوین است بنابراین دولت باید همه را با هم ببیند و به طور کل به صورت شرکتی کار کردن با قرارداد سفید، امنیت شغلی وجود ندارد و معنایی هم نخواهد داشت.

نیکزاد با اشاره به این که وزارت جهاد کشاورزی می تواند فارغ التحصیلان منابع طبیعی را به کار بگیرد، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه 135 میلیون هکتار اراضی در اختیار دارد که می تواند با تعهد گرفتن از فارغ التحصیلان رشته کشاورزی در اختیار این افراد قرار بدهد و عرصه ها را احیا کند.

تشکیل سالانه ۳۰ هزار پرونده تخریب جنگل‌ها و مراتع

در این مراسم، سردار مهدی معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت:​ سالانه ۳۰ هزار پرونده تخریب جنگل‌ها و مراتع تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.

معصوم بیگی با اشاره به این که مراقبت از ۱۳۵ میلیون هکتار از منابع طبیعی مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و گسترده است گفت: بهره‌گیری از شش هزار جنگلبان برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کفایت نمی‌کند بنابراین حمایت مردم برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، بسیار کارساز است.

وی با اشاره به این که نیروی انتظامی از فعالان عرصه جنگل‌ها و مراتع حمایت و پشتیبانی می‌کند گفت: برای حفاظت از این منابع طبیعی نیازمند همکاری متعهدانه جنگلبانان، نیروی انتظامی، دستگاه قضا و همکاری مردم هستیم.

سردار معصوم بیگی ادامه داد: ماموریت مربوط به منابع طبیعی از ماموریت‌های اولویت‌دار نیروی انتظامی است به خصوص که مقام معظم رهبری نیز تاکید بسیار زیادی بر مراقبت از این عرصه دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید