Iranian Agriculture News Agency

توسعه کشت کلزا در راستای کشاورزی پایدار در شهرستان اردل

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردل، از توسعه کشت کلزا در راستای پایداری در کشاورزی و اصلاح تناوب کشت در این شهرستان خبر داد.

توسعه کشت کلزا در راستای کشاورزی پایدار در شهرستان اردل

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، سعید خسروی سرپرست  جهاد کشاورزی شهرستان اردل در نشست هماهنگی کشت کلزا در شهرستان،گفت: کلزا یکی از محصولات استراتژیک که توسعه کشت آن می‌تواند بی‌نیازی کشور از واردات دانه‌های روغنی را به دنبال داشته باشد.

خسروی، کلزا را در فهرست کشت‌های با نیاز آبی کم قرار داد و گفت: توسعه این کشت می‌تواند علاوه بر مدیریت مصرف آب، نقش مهمی در درآمدزایی بیشتر کشاورزان داشته باشد.

وی،بیان کرد: خاصیت سازگاری با محیط، ارزش تناوبی بالا، کنترل علف‌های هرز، استفاده بهینه از رطوبت و بارندگی، مقاوم به سرما، برداشت زودهنگام و در نتیجه آماده شدن زمین برای کشت دوم و داشتن ۴۰ درصد روغن بسیار با کیفیت از دیگر مزایای توسعه کشت کلزا است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردل، در این جلسه ضمن تاکید به کارشناسان جهت ترویج وتشویق کشاورزان  شهرستان جهت توسعه کشت کلزا افزود: اولین مولفه موفقیت در کشت کلزا رعایت زمان کشت واولین آبیاری می باشد که 35تا 40 درصد در عملکرد موثر  است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید