Iranian Agriculture News Agency

تامین و توزیع ۴۰ تن بذر کلزا در قزوین

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: حدود ۴۰ تن انواع بذور خارجی و داخلی کلزا برای کشت در سال زراعی جدید، تامین و بین کلزاکاران استان در حال توزیع است.

تامین و توزیع ۴۰ تن بذر کلزا در قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان قزوین، تورج بنیادی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اعلام این خبر افزود: این بذور شامل بذرهای هیبریدی فرانسوی و آلمانی و همچنین بذور داخلی است.

وی اضافه کرد: از این میزان بذر، ۲۷ تن بذر فرانسوی تولید داخل و همچنین ۴.۳ تن بذر وارداتی آلمانی و مابقی بذرهای داخلی است.

وی با اشاره به اینکه در کشت پائیزه کلزا، تاریخ کاشت از اهمیت ویژه‌اى برخوردار است، بیان کرد: تاریخ کاشت به موقع همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل در ارتقاء کیفیت و کمیت محصولات زراعی به ویژه کلزا مطرح است و تاریخ کاشت غیر فنی و نادرست منجر به افت شدید عملکرد و یا حتی  شکست زراعت می‌شود؛ از این رو، امسال با تلاش‌های انجام شده، شاهد توزیع به موقع بذور بین کلزاکاران هستیم و امیدواریم کلزاکاران نیز نسبت به رعایت نکات فنی در خصوص تاریخ کاشت اقدام کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کلزا به عنوان یکی از محصولات مهم و استراتژیک کشاورزی نام برد و اظهار داشت: دولت با هدف حمایت از کلزاکاران هرساله محصول آنها را به شکل تضمینی خریداری می کند.

وی اظهار کرد: بخش عمده روغن خوراکی مورد نیاز کشور از محل واردات تامین می شود و گسترش کشت دانه های روغنی از جمله کلزا از سیاست های مهم دولت و وزارت جهاد کشاورزی به شمار می رود.

بنیادی یادآور شد: قزوین در سال های اخیر جزو استان های برتر در زمینه تولید بذر و همچنین خرید تضمینی کلزا قرار داشته است.

این مسوول پیش بینی کرد: ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در سال زراعی جدید به کشت کلزا اختصاص پیدا کند.

 

حجم ویدیو: 2.63M | مدت زمان ویدیو: 00:00:50
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید