Iranian Agriculture News Agency

مومنی در گفتگوی اختصاصی با ایانا خبر داد:

آغاز توزیع 1500 تن برنج خارجی در بازار استان آذربایجان شرقی

توزیع برنج هندی و تایلندی تنظیم بازار در آذربایجان شرقی آغاز شد

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از آغاز توزیع 1500 تن برنج تایلندی و هندی در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف و اتحادیه‌های استان آذربایجان شرقی خبر داد.

 آغاز توزیع 1500 تن برنج خارجی در بازار استان آذربایجان شرقی

 صالح مومنی در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی با بیان اینکه خشکسالیهای اخیر آسیب جدی به کشتهای مختلف کشاورزی از جمله برنج زده و منجر به کاهش حدود ۱۸ تا ۱۹ درصدی تولید برنج داخلی شده است گفت: این وضعیت باعث افزایش قیمت برنج داخلی شده است.

وی با بیان اینکه البته  ذخایر استراتژیک کشور در سطح مطلوبی است و برای کنترل قیمت و تامین کسری برنج پیش بینی شده از ذخایر استراتژیک برنج در کشور توزیع شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه توزیع برنج برای طرح‌های مومنانه ادامه دارد، افزود: علاوه بر این‌ها، از امروز با آغاز توزیع برنج در سطح آذربایجان شرقی نزدیک به 1500 تن از این محصول از نوع هندی و تایلندی ز طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تعاونی‌های مصرف کارگری، کارمندی، اتحادیه و ... در اختیار مردم قرار می‌گیرد و هیچ کمبودی در مورد برنج برای مصرف خانوار وجود ندارد.

 مومنی تاکید کرد: در بخش تامین برنج از ذخایر، وضعیت خوبی حاکم است و واردات خوبی هم قبل از ممنوعیت برنج در فصل کشت انجام شده و وضعیت بازار برنج وارداتی در شرایط متعادلی است.

وی ابراز امیدواری کرد که در این شرایط از شتاب افزایش قیمت در بازار برنج داخلی هم کاسته شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان از تخصیص سهمیه برنج هندی دانه بلند(750 تن) و برنج تایلندی(750 تن) به ترتیب به قیمت عمده فروشی هرکیلو 170000ریال(یکصدو هفتاد هزار ریال)، 110000ریال(یکصدوده هزار ریال) از محل طرح تنظیم بازار به شرط تحویل درب انبارهای اداره کل غله  خبر داد و افزود: 900 تن از این برنج ها در سطح شهر تبریز و  600 تن مابقی نیز براساس برش شهرستانی  در سطح شهرستانهای استان آذربایجان شرقی توزیع می شود.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو برنج هندی تنظیم بازار برای مصرف‌کنندگان 18500 تومان و برنج تایلندی 12600 تومان تعیین شده است افزود: تصمیم‌گیری درخصوص نحوه توزیع و جامعه هدف مورد نظر در سایر شهرستان‌ها برعهده کمیسیون تنظیم بازار هر شهرستان است.

وی با اشاره به نظارت بازرسان سازمان صمت بر مراکز توزیع تبریز و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ها خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این خصوص می‌توانند با سامانه ۱۲۴ معاونت بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان این سازمان تماس بگیرند و موضوع را گزارش کنند.

 مومنی با بیان هیآت حسینی و خیریه ها جهت جذب برنج و شکر در قالب سهمیه نذورات محرم و صفر می توانند به سازمان تبلیغات اسلامی مراجعه نمایند افزود: علاوه بر توزیع 1500 تن برنج تنظیم بازاری ، برای این کار نیز 750 تن برنج هندی، 750 تن برنج تایلندی و 1435 تن شکر اختصاص یافته است.

وی تاکید نمود: توزیع درسطح شهر تبریز از طریق معرفی مراکز توزیع فروشگاههای زنجیره ای- اتحادیه ها و.. توسط مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی انجام خواهد گرفت.

 

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید