Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهادکشاورزی در بازدید از دامداری ۳۵۰۰راسی فیروزکوه:

تخصیص سهمیه نهاده‌ها بر اساس سرشماری دام‌ها باید باشد

درجلسه ای با حضور معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، مسائل ومشکلات بخش دامی شهرستان فیروزکوه بررسی شد.

تخصیص سهمیه نهاده‌ها بر اساس سرشماری دام‌ها باید باشد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، جلسه بررسی مسائل ومشکلات بخش تولیدات دامی شهرستان با حضور فصاحت رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران، رضایی معاون امور دام  وزارت جهاد کشاورزی، رسولی نژاد نماینده مردم شریف شهرستان های دماوند و فیروزکوه درمجلس شورای اسلامی، میزبان معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر، نقیبی معاون بهداشت سازمان دامپزشکی، شفیعی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان، مهری فرماندار شهرستان، حیدریان مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان، بابایی مدیرکل دامپزشکی و جمعی از دامداران شهرستان فیروزکوه در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی در این جلسه بر ضرورت تخصیص سهمیه نهاده‌ها بر اساس سرشماری دام‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به طرح مشکل مربوط به تخصیص نهاده‌های دامی، ذکر این مطلب حائز اهمیت است که مشکلات مشترکی در کشور اعم از خشکسالی وجود دارد که بحث تحریم نیز به آن دامن زده و بر این مشکلات افزوده است.

رضایی با اشاره به اینکه تخصیص سهمیه نهاده‌ها بر اساس سرشماری دام‌ها با تأیید دستگاه‌های دولتی و به تشکل‌های مربوطه است گفت: باید سرشماری دقیقی از جمعیت دامی دام سبک استان شهرستان صورت گیرد و حسب اطلاعات ثبت شده سهمیه مورد نظر برای دامداران به ویژه در ۶ ماهه دوم سال که دسترسی به مراتع کمتر است در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ارزش غذایی خوراک آماده دام بالاست و این خوراک در نظر گرفته شده تا دامداران بتوانند به سلامت از شرایط خشکسالی عبور کنند افزود: در این خصوص باید نظارت لازم صورت گیرد.

رضایی در خصوص نرخ دام گفت: شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی به همت مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و به بررسی این مهم می‌پردازد و در بحث تسهیلات، اگر یارانه‌ای در اختیار دامداران قرار گیرد، می‌توانند در خصوص هزینه‌کرد و تهیه خوراک دام اقدام نمایند.

سید بهمن نقیبی، معاون سازمان دامپزشکی کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: در گذشته با وجود تعداد محدود دامداری صنعتی، ارائه خدمات در بخش تشخیص و درمان و کنترل بیماری از طریق نهادهای دولتی صورت می‌گرفت؛ اما در حال حاضر به موازات رشد دامداری‌های صنعتی، تشخیص و درمان توسط سازمان دامپزشکی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: در بحث کنترل و پیشگیری، طی سال های اخیر برای ۱۰ بیماری خدمات رایگان ارایه شد.

فصاحت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با تاکید بر ظرفیت استان در دام صنعتی و دام های پرتولید خواستار نگاه ویژه و رویکرد بهتر به تخصیص و استفاده از نهاده ها در این استان شد.

دراین جلسه مسائل ومشکلات بخش دام شهرستان مورد بررسی قرار گرفت و درادامه مهری فرماندار فیروزکوه به همراه فصاحت رئیس سازمان جهادکشاورزی و شفیعی رئیس سازمان مدیریت و  برنامه ریزی استان و مسئولین شهرستانی از فاز نخست طرح دامداری شرکت رامیاران آرشید مهر با ظرفیت ۳۵۰۰راس بازدید کردند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید