Iranian Agriculture News Agency

پیش بینی استقرار 120 هزار کلونی زنبور عسل در خنج

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج از استقرار کندوداران همراه با به گُل نشستن درختان کُنار در این شهرستان خبر داد.

پیش بینی استقرار 120 هزار کلونی زنبور عسل در خنج

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، علی علی پور گفت: شهرستان خنج همه ساله با توجه به پوشش گیاهی بسیار مناسب درختان کُنار پذیرای کندوداران از شهرستان ها و استان های همجوار می باشد که پیش بینی می شود بیش از 120هزار کلونی در این شهرستان اسکان داده شود.

وی با اشاره به اینکه زنبورداران از شهرستان های مختلف استان فارس و همچنین استان های اصفهان و چهارمحال بختیاری به شهرستان خنج مهاجرت می کنند، ابراز کرد: از نیمه اول شهریور ماه تاکنون بیش از 100 مجوز اسکان برای بیش از چهل هزار کلونی زنبورعسل صادر شده است و همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول افزود: به منظور تولید اقتصادی و جلوگیری از ضرر و زیان زنبورستان ها تمامی زنبورداران  ملزم به رعایت فاصله قانونی از یکدیگر هستند که این مهم در صدور مجوز اسکان به زنبورداران توصیه می‌شود.

به گفته وی؛ از هر کندو به طور متوسط بین چهار تا هشت کیلوگرم عسل کنار می توان برداشت که با توجه به حجم کندوهای مستقر در شهرستان پیش بینی می شود بیش از هزار تن عسل، 20 کیلوگرم گرده گل، 120 کیلوگرم موم و 1.5 کیلوگرم بره موم در شهرستان خنج تولید شود.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خنج اظهار کرد: کُنار جنوب بیش از سایر درختان نواحی گرمسیری رشد می کند، پوشش خوب کنارها در تمام نقاط شهرستان چشم انداز خوبی را ایجاد نموده به شکلی که می توان این شهرستان را یکی از قطب های تولید عسل کنار در فصل پاییز دانست.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید