Iranian Agriculture News Agency

باحضور نماینده ولی فقیه،

سند ملی امنیت غذایی مورد بررسی قرار گرفت

جلسه بررسی سند ملی امنیت غذایی ظهر امروز در سالن برادران شهید نعمتی جم واقع در ساختمان شهید آوینی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

سند ملی امنیت غذایی مورد بررسی قرار گرفت
به گزارش  خبرنگار ایانا به نقل از حوزه نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی؛ در ابتدای جلسه یاسی مشاور عالی برنامه ریزی و ارزیابی به ضرورت تهیه سند ملی امنیت غذایی پرداخت و بیان کرد: امنیت غذایی یکی از مولفه های اساسی حکمرانی در کشور است و ضروریست در سطوح اصلی کشور مورد بحث و بررسی قرار گیرد به همین دلیل تهیه سند ملی امنیت غذایی در این راستا یک شالوده ریزی مهم محسوب میشود و در صورت ایجاد یک وفاق و هماهنگی سیستمی می‌توانیم شاهد اتفاقات بزرگ و جهش های مترقی در حوزه کشاورزی و امور غذایی در کشور باشیم.

در ادامه جلسه  زند مشاور وزیر جهاد کشاورزی به ارائه آمار مباحث مختلف امنیت غذایی پرداخت و بیان کرد؛ امنیت غذایی دارای ابعاد بسیار گسترده ای است که نیاز به بررسی از زاویه های مختلف دارد.

در پایان جلسه حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اهمیت ارتقا جایگاه کشاورزان اظهار کرد: جهاد را نباید خلاصه کرد در جبهه نظامی بلکه بحث امنیت غذایی یک جهاد بنیادی و اساسی است و ان شاء الله با برطرف کردن مشکلات معیشتی مردم خداوند اجر جهادگران به شما خواهد داد.

نماینده محترم ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به اهمیت بحث فرهنگی اشاره کرد و افزود: به تعبیر رهبرانقلاب هر طرحی نیاز به یک پیوست فرهنگی دارد و اگر طرحی تهیه شود که زمینه فرهنگی نداشته باشد آن طرح کامل و جامع نیست.

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از فعالیت های صورت گرفته، بیان کرد: در سند امنیت ملی غذایی باید حتما به منابع انسانی و کشاورزان نگاه ویژه ای شود تا جایگاه کشاورزان ارتقا یابد. طبق آمارهای ارائه شده تا چندی قبل ۵ میلیون نفر در بخش کشاورزی فعال بودند و متاسفانه امروز آمار آن کاهش یافته و اگر در طرح های ارائه شده جایگاه کشاورزان بالا نرود نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید