Iranian Agriculture News Agency

ربانی در گفتگو با ایانا خبر داد:

آذربایجان‌‌شرقی پیشرو در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور

طرح جهش تولید سالزراعی آینده درسطح بیش از۳۵۰ هزار هکتار ازمزارع دیم استان اجرا می‌شود

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) از پیشرو بودن آذربایجان شرقی در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور خبر داد.

 آذربایجان‌‌شرقی پیشرو در طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور

 مصباح ربانی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: آذربایجان‌شرقی در بین استان‌ های مجری طرح جهش تولید بیشترین موفقیت را در کشور کسب کرده است.

وی گفت: کشاورزان استان در سال اول این طرح از نظر سطح زیر کشت و اجرا بیشترین موفقیت را کسب کرده‌ اند.

ربانی افزود: این طرح با همکاری جهادکشاورزی، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور و با پشتیبانی مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح 154 هزار هکتار از دیمزارهای استان اجرا شد.

وی اضافه کرد: طرح جهش تولید سال زراعی آینده در سطح بیش از 350 هزار هکتار از مزارع دیم استان اجرا می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در آذربایجان‌شرقی، یادآور شد: حمایت مالی، بیمه اراضی زیر کشت طرح، آموزش، تامین کود و سم این طرح را ستاد برعهده دارد.

وی، هدف از اجرای این طرح را حمایت از تولیدات زراعی، افزایش تولید در دیمزارها، افزایش درآمد کشاورزان و تامین امنیت غذایی کشور اعلام کرد.

 ربانی متذکر شد: آذربایجان‌شرقی از استان ‌های دیم ‌خیز در کشور و توسعه این طرح به تمام دیمزارها از برنامه‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی است.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید امسال  با مشارکت 92 هزار کشاورز در 7 هزار و 898 روستای کشور اجرا شد افزود: از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره)  173 میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است.

گفتنی است طرح جهش تولید به صورت پایلوت در ۶ استان کشور اجرا می‌شود که با اتمام دوره طرح، تولید در دیمزارها تا 30 درصد افزایش خواهد یافت.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید