Iranian Agriculture News Agency

برنامه های هفته دفاع مقدس در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی اعلام شد

سنگرسازان بی‌سنگر آذربایجان شرقی 33 سال پس از جنگ صاحب سنگر می‌شوند

بازنمایی نقش جهادسازندگی در قالب موزه سنگر سازان بی‌سنگر در پارک موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی از بازنمایی نقش جهادسازندگی در قالب موزه سنگر سازان بی‌سنگر در پارک موزه دفاع مقدس آذربایجان شرقی خبر داد.

سنگرسازان بی‌سنگر آذربایجان شرقی  33 سال پس از جنگ صاحب سنگر می‌شوند

 به گزارش خبرنگار ایانا در آذربایجان شرقی،  اکبر فتحی در جلسه گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد هفته دفاع مقدس ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس به بیان جمع بندی محور برنامه های مشخص شده برای گرامیداشت 41 امین سالگرد هفته دفاع مقدس در سطح ملی و استانی پرداخت و گفت: این برنامه ها در سطح استان با محوریت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس انجام خواهد گرفت که در این قالب برای کانون سنگرسازان بی سنگر نیز جایگاهی در نظر گرفته شده است.

 وی با اشاره به مسامحه ها و غفلت هایی که گاهاً در بازنمایی نقش جهادسازندگی سابق در دفاع مقدس در سالهای پیش صورت گرفته، اقدامات مدیرعامل کانون سنگرسازان بی سنگر را در دفاع از جایگاه و نقش این سازمان در جریان دفاع مقدس ستود و تاکید نمود: نباید تلاشها و زحمات غیرقابل انکار همکاران جهادسازندگی در جنگ تحمیلی که رهبر معظم انقلاب با لقب سنگرسازان بی سنگر از آنان یاد می کند، به فراموشی سپرده شود لذا برجسته نمودن و پرداختن به این نقش در قالب یادمان ها را در جهت حفظ ارزش محتوایی این لقب ارزیابی نمود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اقداماتی که در داخل خود مجموعه سازمان جهادکشاورزی در این راستا برنامه ریزی شده است گفت: طبیعتاً منابع اعتباری این برنامه ها در حد مقدورات و توانایی ها تامین خواهد گردید لذا بر چینش برنامه ها بر این اساس تاکید نمود.

 فتحی تشکیل کانون سنگرسازان بی سنگر را اقدام مبارک و لازمی دانست و گفت: شاید پس از ادغام دو وزارتخانه کشاورزی و جهادسازندگی، حوزه عمل وزارت جهادکشاورزی بدون تاسیس این کانون نمی توانست آنگونه که باید این موضوع را مدنظر قرار دهد.

وی بر توجه به این کانون و تلقی آن به عنوان یک بازوی غیر قابل تفکیک سازمان تاکید نموده و گفت: در تمامی دنیا قهرمانان کشور ارزشمند می باشند و کسانی که جان خود را فدای کشور نموده اند قهرمانان ملی بوده و قدردانی و حفظ ارزش و منزلت آنان بر تمامی افراد جامعه با هر دیدگاه سیاسی واجب است و نادیده گرفتن این امر در آینده به زیر سوال بردن تلاشها و زحماتی منجر خواهد شدکه اکنون در حال انجام است.

وی افزود: سازمان جهادکشاورزی که خود داعیه دار دفاع از کشور در قالب دفاع مقدس است بایستی به هر طریق ممکن در بزرگداشت این یادبودها به نحو احسن عمل نماید.

وی در ارتباط با اولویت بندی برنامه ها گفت: اداره امور ایثارگران بخشی از ساختار تشکیلاتی سازمان بوده و تامین منابع آن باید صورت پذیرد و این اداره نیز موظف است امور ایثارگران را بصورتی معقول در سازمان و اداره کل امور ایثارگران و دیگر اداراتی که در این ارتباط ایفای نقش می نمایند، پیگیری نماید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به لزوم بازنمایی نقش جهادسازندگی در قالب موزه علیرغم محدودیت منابع ابراز داشت: می توان با استفاده از ظرفیت تشکلهای مختلف سازمان بازنمایی این نقش در موزه را اجرایی کرده و به اتمام رساند.

وی در پایان با بیان اینکه وظیفه اصلی و ماموریت جهادکشاورزی در وهله اول تامین امنیت غذایی می باشد و نگرشهای جناحی سیاسی در ماموریتهای این مجموعه جایی ندارند اظهار داشت: معاونت برنامه ریزی و معاونت توسعه مدیریت و منابع سازمان بایستی نسبت به اقناع سازمان برنامه بودجه در جهت تفاوت وضعیت اداره امور ایثارگران که در مناسبتهای مختلف به ایفای نقش می پردازد،  اقدام نمایند.

مدیر عامل کانون سنگر سازان بی سنگر استان در ابتدای این جلسه ضمن مرور برنامه های هفته دفاع مقدس گفت: آماده همکاری لازم جهت نمایش نقش جهاد سازندگی در پارک موزه دفاع مقدس استان هستیم.

حاج حسین مردانلو، افزود: سنگرسازان بی‌سنگر آذربایجان شرقی با مشارکت اداره کل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس ، سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  و کانون سنگر سازان بی سنگر استان، 33 سال پس از جنگ در موزه پارک شمیم پایداری تبریز صاحب سنگر می‌شوند .

 یوسف شیخ زاده مرند رئیس اداره امور ایثارگران سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه جهادگران، یادگاران سنگرسازان بی سنگر و کارکنان سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی و ادارات تابعه سازمان در تمامی برنامه های هفته دفاع مقدس در کنار نیروهای مسلح و نهادهای انقلابی مشارکت فعال خواهند داشت گفت: تجلیل از 41 از نفر پیشکسوتان جهادگر، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، تجلیل از سربازان نمونه یگان حفاظت اراضی کشاورزی و منابع طبیعی در روز سرباز ، شرکت 100 نفر از جهادگران در مراسم ویدئو کنفرانس ریاست جمهور در مصلی حضرت امام تبریز، حضور در برنامه ویدئو کنفرانس وزیر جهاد کشاورزی ، شرکت در نمایشگاه ائل گلی به مناسبت هفته دفاع مقدس، حضور سنگرسازان بی سنگر در ویژه برنامه های تلویزیونی و رادیویی، برگزاری مسابقات و برنامه های مختلف فرهنگی، تهیه و پخش کلیپهای مختلف از نقش جهادگران در جنگ تحمیلی و... از جمله برنامه های چهل ویکمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی  خواهد بود.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید