Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت:

با متخلفین استفاده از فاضلاب در کشاورزی برخورد می شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز در خصوص برخورد با متخلفین استفاده از فاضلاب خام در مصارف کشاورزی، به اعضای شوراها و دهیاران روستاهای حاشیه این شهرستان هشدار داد.

با متخلفین استفاده از فاضلاب در کشاورزی برخورد می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان فارس، ذبیح الله سیروسی گفت: به اعضای شوراها و دهیاران روستاهای روستاهای گردخون، اقبال آباد، شمس آباد و خلجوی در خصوص ممنوعیت استفاده از  فاضلاب خام در مصارف کشاورزی اخطاریه داده شد.

به گفته وی، بر اساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی، استفاده از فاضلاب جهت آبیاری هر گونه کشت و زرع خصوصا سبزی و صیفی اکیدا ممنوع می باشد و در صورت مشاهده فرد متخلف به مراجع قانونی معرفی می شود وپیگرد قانونی دارد.

سیروسی به مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در این زمینه نیز گریزی زد و افزود: بر اساس مصوبه ۱۸ مهر ماه سال ۸۶؛ هیئت وزیران، استانداری‌های سراسر کشور و وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی و بهداشت را مکلف کرده است که از آبیاری مزارع با فاضلاب تصفیه نشده جلوگیری کنند.

او اضافه کرد: مصوبه دیگری هم تصویب شده که طی آن هیات وزیران، وزارتخانه‌های جهاد کشارزی و نیرو را مکلف کرده که اقدامات لازم برای رفع مشکل آبیاری مزارع سبزی‌کاری با فاضلاب خام را انجام دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز تاکید کرد: استفاده از پساب تصفیه شده در موارد خاص بر اساس دستور و تایید سازمان محیط زیست و با توجه به استانداردهای حفظ محیط زیست انجام می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید