Iranian Agriculture News Agency

مدیر آب و خاک، و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبر داد؛

احداث ۱۳ کیلومتر کانال انتقال آب کشاورزی در قزوین

مدیر آب و خاک، و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۱۳ کیلومتر کانال آبیاری برای رساندن آب به مزارع کشاورزی امسال در استان احداث می‌شود.

احداث ۱۳ کیلومتر کانال انتقال آب کشاورزی در قزوین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان قزوین، احمد مستخدمی مدیر آب و خاک، و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین روز شنبه با اعلام این خبر افزود: این میزان کانال آبیاری از محل اعتبارات دولتی و از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین احداث می‌شود.

این مسوول گفت: ۵۵ میلیارد ریال اعتبار برای احداث کانال های آبیاری یاد شده پیش بینی شده است.

مدیر آب و خاک، و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین با اشاره به ضرورت تامین آب موزد نیاز بهره برداران بخش کشاورزی، اظهار داشت: با ایجاد کانال های آبیاری آب از منابع مورد نظر به مزرعه انتقال می یابد.

مستخدمی یادآور شد: سال گذشته نیز ۳.۸ کیلومتر کانال آبیاری کشاورزی با اعتبارات دولتی در استان قزوین ایجاد شده بود.

وی همچنین از تدارک سازمان جهاد کشاورزی قزوین برای اجرای حدود ۲۶ کیلومتر لوله گذاری انتقال آب در مزارع استان خبر داد و گفت: اجرای این طرح که از طریق اعتبارات استانی انجام می شود در مرحله تبادل موافقتنامه قرار دارد.

وی افزود: توسعه آبیاری های نوین، احداث و ترمیم کانال های کشاورزی و احیا قنوات و لوله گذاری از مهم ترین برنامه های اداره فنی و مهندسی و آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی در راستای تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی در استان قزوین به شمار می رود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید