Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی:

82 مرکز خرید سیب صنعتی در آذربایجان‌غربی فعال شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از دایر شدن 82 مرکز مجاز فروش سیب صنعتی دراستان در سال جاری خبر داد.

82 مرکز خرید سیب صنعتی در آذربایجان‌غربی فعال شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی،اکبر کرامتی با بیان اینکه انباشت سیب در کنار جاده‌های استان ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود، اظهار کرد: از پارسال مراکزی مجوز دریافت کردند تا در زمینه جمع آوری بهداشتی سیب زیر درختی اقدام کنند که امسال 82 مرکز خرید ، کار خرید را بر عهده خواهند داشت که شامل 40 مرکز متعلق به سازمان تعاون روستایی ، 30 مرکز بخش خصوصی دارای مجوز از سازمان جهاد کشاورزی و 12 سردخانه ذخیره سازی میوه است.

وی تصریح کرد: 23 واحد فعال فرآوری آبمیوه  و 12 واحد کنسانتره میوه با حداقل ظرفیت جذب 480 هزار تن میوه در استان وجود دارد.

وی اضافه کرد: در این مراکز می‌توان محصول سیب زیردرختی را به نحو بهینه و بهداشتی برای مدت زمان بیشتری نگهداری کرد و کارخانه‌ها اگر خواهان تولید محصولات باکیفیت هستند باید مواد اولیه مناسب و بهینه مورد نیاز خود را از این مراکز خریداری کنند. 

وی از باغداران آذربایجان‌غربی خواست برای حفظ کیفیت سیب تولید شده خود، آن را به اماکن دارای مجوز نگهداری اصولی این محصول تحویل دهند و از فروش آن به دلالان کنار جاده‌ای خودداری کنند.

وی تاکید کرد : طی جلسات برگزار شده مقرر گردیده است که پی گیری های لازم توسط بازاریاب های صادراتی برای افزایش روند صادرات سیب درختی و فراورده های سیب صنعتی به کشورهای روسیه و اورآسیا اقدامات لازم را انجام دهند و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان ازطریق شرکت های دانش بنیان کارساماندهی در خصوص محصول سیب را انجام دهند.

کرامتی ادامه داد : همچنین مقرر شده از سوی اتحادیه باغداران کشور تعداد ٢ یا ٣ کارخانه خارج از استان برای حمایت از ساماندهی و خرید سیب صنعتی استان از تاریخ١٧ شهریور کار خرید حمایتی را آغاز کنند و در صورت امکان تعداد ٢ کارخانه جهت انجام حق العمل کاری محصول شناسایی و  دعوت به همکاری شوند.

کرامتی خاطر نشان کرد : پیش‌بینی می‌شود باغداران آذربایجان‌غربی امسال بیش از یک میلیون و 270 هزار تن سیب درختی را ازسطح 60 هزار و 713هکتار از باغات خود برداشت کنند.

آذربایجان‌غربی هم در زمینه تولید و هم در زمینه سطح زیرکشت جایگاه نخست این محصول را در کشور دارد و یک سوم سیب کشور در این استان تولید می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید