Iranian Agriculture News Agency

استاندار آذربایجان غربی :

ضرورت تسریع در جذب سیب صنعتی توسط واحدهای صنایع تبدیلی استان

استاندار آذربایجان غربی بر ضرورت اهتمام واحدهای صنایع تبدیلی به منظور تسریع در جذب سیب صنعتی با توجه به آغاز برداشت محصول سیب درختی در استان تاکید کرد.

ضرورت تسریع در جذب سیب صنعتی توسط واحدهای صنایع تبدیلی استان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان آذربایجان غربی، محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه بررسی ساماندهی و نظارت بر خرید و فروش سیب صنعتی استان ، اظهار کرد : با توجه به آغاز برداشت محصول سیب درختی در استان ، امسال پیش بینی می شود، یک میلیون و 270 هزار تن سیب درختی از سطح بیش از 60 هزارهکتار از باغات استان برداشت شود. 

وی افزود: باید هماهنگی و همکاری بین بخشی در بین دستگاه‌های ذیربط برای ساماندهی جمع‌آوری و خرید سیب صنعتی در استان صورت پذیرد. 

شهریاری تصریح کرد: با کسانی که اقدام به دپوی سیب درختی در حاشیه جاده ها کنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه صاحبان کارخانجات صنایع تبدیلی نیز باید اقدام به خریداری سیب صنعتی از مراکز بهداشتی جمع آوری یا به صورت مستقیم از کشاورزان کنند، گفت: باید تلاش شود نقش واسطه ها و دلالان از این بخش حذف شود. 

استاندار آذربایجان غربی ، شناسایی بازارهای هدف در منطقه اوراسیا، استفاده از ظرفیت تجار و صادرکنندگان استان، تعامل صاحبان صنایع تبدیلی با کشاورزان، حذف واسطه ها، تشدید امر نظارت بر بازار سیب صنعتی را از مهمترین راهکارهای ساماندهی مشکل دپوی سیب صنعتی در حریم جاده های استان و تسهیل در روند صادرات این محصول اعلام کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید