Iranian Agriculture News Agency

پایانه صادرات محصولات کشاورزی درشهرستان خانمیرزا راه‌اندازی می‌شود

‍مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اختصاص زمین به این طرح گفت: ‌راه‌اندازی پایانه صادراتی کشاورزی در شهرستان خانمیرزا به۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیاز دارد.

پایانه صادرات محصولات کشاورزی درشهرستان خانمیرزا راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان چهارمحال و بختیاری، طهمورث فتاحی تاکید کرد: برای اجرای این طرح در راستای تامین زیرساخت‌های لازم به‌ منظور ایجاد زنجیره تولید و فراهم کردن زمینه‌های مورد نیاز واردات و صادرات محصولات کشاورزی، چهار هکتار زمین در شهرستان خانمیرزا اختصاص یافت.

وی با اعلام آمادگی بخش خصوصی برای راه‌اندازی پایانه صادراتی کشاورزی در شهرستان خانمیرزا افزود: با راه‌اندازی این طرح زمینه بهبود وضعیت معامله، صادرات و واردات محصولات کشاورزی، باغی، صیفی، تولیدات گلخانه‌ای و فرآورده‌های دامی فراهم می‌شود.

فتاحی تصریح کرد: با این اقدام می‌توان انواع تولیدات بخش کشاورزی را به‌صورت شبکه‌ای در اختیار مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی قرار داد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون تولیدکنندگان محصولات کشاورزی، تولیدات خود را با کمترین قیمت در بازار به‌فروش می‌رسانند و این در حالی است که همین محصولات با قیمت بسیار بالایی در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: راه‌اندازی پایانه‌های صادراتی کشاورزی می‌تواند انواع محصولات کشاورزی را به‌صورت مستقیم از تولید به مصرف ارائه دهد و حضور واسطه‌ها و دلالان در این مسیر را کاهش دهد.

فتاحی گفت: راه‌اندازی پایانه صادراتی در شهرستان خانمیرزا با مزیت‌هایی شامل ساماندهی و تسهیل صادرات، بهبود مبادله‌های گمرکی، کاهش هزینه‌های حمل و نقل، توسعه صادرات، ایجاد رقابت سالم بین تولیدکنندگان بخش کشاورزی، کاهش واسطه‌ها، هم‌افزایی برای قدرت صادراتی استان، ایجاد بازار صادراتی بین استان‌های فلات مرکزی ایران و بنادر جنوب غرب و جنوب کشور، ایجاد بازارچه‌های توزیع و خروج کالا و کمک به زنجیره‌های تولید بخش کشاورزی انجام می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید